Gå til innhold

Flytur når man er 5 uker på vei...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er dette farlig.. måtte ut å fly til oslo fra stavanger i går... (tur retur)

Og var skikkelig redd da vi var på flyet at det var noe som kunne gå galt... trykket eller noe...

Er det noe i dette? Er det farlig når man er så lite på vei..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det skal ikke være noe farlig det...:) Trykket blir jo uansett utlignet i kabinen..:) Moren min fløy med meg da jeg akkurat hadde blitt unnfanget og her sitter jeg...hehehe...:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utdrag fra "forholdsregler på sydenturen" på temasidene her på BIM:

 

Selve flyreisen er ikke farlig. Men det er en del flyselskaper som har restriksjoner. Innenlands kan man fly inntil de siste to ukene før fødselen. Litt avhengig av hvor langt du skal, så har man andre restriksjoner utenlands. Skal du på langtur, så er det ikke lov å fly de siste to månedene før fødselen. Dette er fordi man er redd for at du skal begynne å føde i luften, og det er jo ikke noen ønskelig situasjon for verken deg eller flyvertinnene!

Det kan også være lurt å sjekke hva forsikringsselskapet ditt dekker når du er gravid og ute og reiser, der kan det variere litt på hva de dekker. Det er bedre å være godt forsikret før man drar!

 

Har også selv vært i kontakt med lege angående dette (skal fly i uke 6), men hun sa det ikke var noe problem, så tror du kan ta det helt med ro:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overhodet ikke farlig!!!!! Fly ivei :) Det eneste som kan være er at trykket gjør at du hovner litt opp i beina og sånt. Men det verste som da skjer er at du får ubehag - knøttet merker ingenting som helst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...