Gå til innhold

Gravidbelte til bil?


lille75

Anbefalte innlegg

Hei.Skal på ferie på torsdag og lurer på om det er noen som hvet hvor tidlig man skal begynne med dette..Vi skal kjøre ganske mye.Jeg er nå i 8 uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg begynte å bruke det for noen uker siden. Jeg er 10 + 6 i dag.

Kjøpte sånn Be Safe for 349,- på babyshop. Tror det er lurt om dere skal kjøre mye..:)

Også føler man at man beskytter den lille i magen litt mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar...Jeg får kjøpe på torsdag,vi har ikkje babyshop akkurat her ,men ca 1 times tur her i fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har lest en artikel om at man ikke behøver å bruke gravid belte, at den vanlige selen er like bra,hvis den festes riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=256391

Av det jeg kan forstå av artikkelen, er det viktigste å sitte riktig, og å ha det vanlige beltet festet på riktig måte.

 

Selv regner jeg med at det er en grunn til at slike spesial-bilbelter for gravide bare er å få kjøpt i butikker for gravide (Les: økt pengeforbruk av redsel for å gjøre den lille noe vondt). Hadde det vært en effekt i beltene, ville de vært å få tak i også ander steder, i allefall vært anbefalt av offentlige etater. Noe jeg ikke kan se de er. Men for all del - har dere lyst så kjøp i vei...

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror ikke du behøver å bruke det så tidlig i svangerskapet ivertfall.. barnet er nå VELDIG godt beskyttet, og ligger helt nede i bekkenet ditt- og dermed ikke spesielt utsatt for fare.

Har selv begynt å bruke det nå- ved langkjøring (uke 22) men mest for min egen komfort.. slipper presset over magen..

Også er det jo godt å slippe å tenke på faren for den lille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...