Gå til innhold

Voksipose eller skinnpose i mykbag?

Anbefalte innlegg

Får baby i september og skal kjøpe teutonia med mykbag. Lurer sånn på hva jeg skal ha oppi den! En venninne har hatt voksipose oppi mykbagen og synes det har vært veldig OK, og når babyen blir større har hun bare brukt voksiposen og den "kanten" på sportsvogna. Men jeg har også tenkt på den Kaiser lammeskinnsposen oppi mykbagen. Ser for meg at jeg bruker bare "lokket" oppi posen først også hele posen utover vinteren. Skal kjøpe soveskinn til senga, og vil gjerne ha et skinn i vogna også. Men kan jeg bruke skinnposen uten mykbag når babyen blir større? Hvor lenge kan jeg bruke skinnposen? Har veldig sansen for skinnets egenskaper når det gjelder temepraturregulering, og synes sånn sett det høres mer gunstig ut enn voksipose, samtidig så er jo voksiposen kanskje greiere å frakte barnet i når en ikke bruker mykbagen lenger? Og voksiposen er kanskje bedre neste sommer enn en skinnpose?

Hva med dyne og teppe oppi skinnpose/voksipose (skal strikke sånn Nøstebarn-ullteppe)? Hva trenger man og hva er det plass til?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5320925-voksipose-eller-skinnpose-i-mykbag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror det blir for liten plass til skinnpose oppi mykbag, men vet ikke. Brukte voksipose i mykbag til min første, trangt, men det gikk. Fikk ikke på lokket på bagen, men det gjorde ikke noe, brettet lokket andre veien og la det under bagen bare. Soveskinn under voksiposen tror jeg heller ikke det blir plass til. Jeg ville valgt et soveskinn og dyne over (ev. det teppet du strikker mellom babyen og dyna hvis det er veldig kaldt) og så lokket til bagen over der. Om sommeren kan du la barnet ligge eller sitte på soveskinnet med ev et teppe over.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...