Gå til innhold

April: Vi har vært på ultralyd :-)

Lykketrollet 05♂+06♀+10♀

Anbefalte innlegg

Det er bare noe helt trollbindene med å plutselig se sitt lille barn turne rundt langt inni magen. Så fredfult og "hemmelig" skjuler de seg der inne, og plutselig får man ta del i deres verden for en liten stund. Sukk...

Men altså så var vi på ultralyd på fredag hos ei kjempekoselig dame, som tok seg god tid. Termin ble 3. november (nesten som før), og hun var nesten helt sikker på at det var ei lita jente. Det ble kjempespesielt for meg, for dette skrev jeg i dagboken min her inne i september:

"Jeg har ei lita jente som danser rundt i tankene mine... Hun bor i hjertet mitt. Ja, ja, jeg hadde egentlig tenkt å vente litt med nr. 2, men så var det denne jenta da, som jeg ikke klarer "å skyve bort". Det bor en liten rosa babybylt i herte mitt, og hun kommer aldri til å flytte ut. Så nå får fornuft være fornuft, og så er babyen velkommen. Så nå går jeg her da, og venter på fremtiden som vil vise om den lille jenta mi har flyttet ned i magen denne måneden. Og lille venn, en ting skal du vite: Jeg elsker deg allerede!"

Jeg har bare sagt dette til mannen min og besteveninna mi. Men det ble veldig spesielt å da få høre på ultralyd at det er en liten jente som bor der inne. (Ikke missfortå, jeg hadde blitt like glad for en gutt også. Jeg bare lurte på om disse rare tankene mine stemte.)

Vi må inn igjen om fire uker da, for lårbenet var litt kort (hun fikk bare målt det ene). Det gjorde ingenting slik som det var nå, men de ville bare sjekke at det fortsatte å vokse. Noen som har hørt om det før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åååå, kjenner jeg blir veldig babysyk nå! Det er en utrolig spesiell opplevelse å se den lille leve sitt hemmelige liv i magen! Sukk!

Med storesøster opplevde vi det samme som dere, at lårbenet var litt kort på første ultralyd. Hun ble målt på nytt etter noen uker, og det viste seg at hun vokste fint. Ultralydterminen ble justert slik at den stemte med lengden hennes, det var det hele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så spennende!! Blir lettere babysyk, ja! Håper formen er fin og at det stemmer at det blir ei jente! *sukk* misunnelig på deg nå..hehe... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så artig da :o) Masse lykke til fremover! Litt misunnelig jeg nå, er så babysyk, men må nok vente noen år :o(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åh, så artig, *Lykketrollet*!! Her "visste" jeg det var ei jente før UL da jeg ventet Matilde, men turte nesten ikke si det (da gynekologen spurte) for jeg ville ikke 'favorisere'. Men jente var det jammen meg! Og husker SÅ godt julen 2004 - fikk babyjentetøy til jul av en tante og jeg så så utrolig levende for meg lille Matilde (som vi da trodde skulle hete Thea) som løp rundt i stua til farmor med dongrikjolen jeg fikk (vet jo nå at jenter som regel ikke kan løpe rundt når de bruker str 68 som var det jeg fikk, hehe).

Kos deg masse i svangerskapet (det tipper jeg du gjør allerede, kjenner jeg deg rett)!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro!

Blir skikkelig babysyk her jeg sitter..

Nyt svangerskapet til det fulle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du får gratulere med spiren i magen. Ble jo litt baby syk her jeg også nå da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, tusen takk, så snille dere er! Ja det er fantastisk å se hvilket liv som vokser frem inni kroppen helt aav seg selv. Det føles veldig meningsfullt. Og ekstra takk til deg Rasko, det var deilig å høre at alt gikk bra. Jeg gikk rett på internett og sammenlignet med andres ultralydmål, og tenkte at dette har kan ikke gå bra. Men jeg får bare la være å tenke på det til vi har vært på ultralyd igjen (Som om det er mulig. Vet ikke helt hvem jeg prøver å lure egentlig :-P)

Hi,hi, Yaddaline, hvordan kunne du gjette at jeg koser meg ;-) Jeg nyter livet som tobarnsmamma, og føler meg faktisk utrolig betydningsfull. Jeg gjør jo verdens viktigste jobb! Å være mamma er herlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...