Gå til innhold

Fly med spebarn 10 mnd gammel . hva/hvordan osv :P

Anbefalte innlegg

Jeg skal ta fly 19 juni fra oslo - stavanger..

skal ha med en vogn (trehjuling) og

tenkte på bilsete (da vi blir henta med bil av venninna mi!) Får jeg sånn spesialplast til å ha over vogna på flyplassen?er vekta på vogna INKLUDERT eller ekskludert til den vekta man har lov til å ha med seg til vanlig? vet ikke hvor lenge jeg skal være der så jeg må ha meg litt bagasje..

hun er 10 måneder 20.Juni så må jeg ha eget sete eller ha henne på fanget?

tror dere at det går bra å fly med såpass lite barn ? Er det noe mere jeg må huske på? hva kan jeg f.eks. gi henne for å unngå øresus/dotter i ørene?

Fortsetter under...

Ja, du får plast til å ha vogna di i. det hjelper de som arb på spesialbaggasje deg med. Barnet kan å ha med seg baggasje. jeg har hatt med meg vogn, bilsete og koffert på 20 kg, uten problem. En simo vogn med vekt på nesten 20 kg.

Nå har jeg tatt litt mindre fly, men jeg tror du er nødt til å ha henne på fanget, det er til de er to år.

Selvfølgelig kan hun sitte i sete ved siden av deg, hvis det er ledig. Men under take off og landing sitter hun på ditt fang festet med belte som er trett inn på ditt.

Jeg har flydd mange ganger første gangen da jenta var 2 mnd og siste gang med ei på 2 1/2 og en på 8 mnd.

Hvis hun blir plaget av øresus kan du gi henne noe å drikke, av flaske eller amme. Flyturen tar ikke lang tid, men jeg ville hatt med meg noen leker, kanskje en banan, kjeks eller noe liknende.

Ønsker deg lykke til med flyturen

Husk å ta vare på plasten som du får til å ha spesialbagasjen din i. Min erfaring er at ikke alle flyplasser har disse og du må sende bagasjen uten poser. Jeg syntes at en lekeklype er helt uunnværlig. Det er så trangt ombord at om stjerna mister en leke på gulvet er det ikke mulig å bøye seg å få den opp. Jeg bruker også babybjørn på flyplasser etter å ha levert fra meg bagasjen.

Min sønn er 6 mnd gammel, og reiste 4 ganger med fly. Det går helt perfekt. Hvis det er trykket som plager barnet, gi henne flaske, smokk eller pupp. Noe å suge, i hvert fall.

Du kommer til å holde henne på fanget, tror jeg. Jeg pleide å få en tøm plass ved siden av min sete, hvor jeg kunne legge gutten, osv. Bare en gang måtte jeg ha han hele tiden på fanget, fordi flyet var rett og slett fullt.

Det å ha vogna som er inkludert eller ikke i vekt, det er avhengig av flyskapet. F. eks. Raynar sier at man kan ha vogna gratis, men det er ikke alle som handler som Raynar. Derfor bør du sjekke det med ditt flyskapet.

Hver gang jeg hadde vogna med meg, kunne jeg ha vogna med helt inntil gate. Jeg fikk plastikk pose med meg, sammen med tape med mitt navn, og før jeg skulle på flyet, tok jeg vogna inn i pose og taipet med tape. Det er faktisk ganske tungt hvis jeg skulle holde gutten hele veien til flyet, gjennom pass kontroll, butikker, osv. Og de tillater at man kan beholde vogna fram til man skal på flyet. Spør om det, hvis det er noe du ønsker.

Og ja, lykke til!!!

Takker alle for svar :) ble litt klokere, hihi. Er første flyturen for både meg og henne siden hu ble født (reiste til oslo da jeg var 6 mnd på vei, men det teller jo ikke :P). Og flere reiser skal det bli!

må jeg sende vogna som bagasje da eller er det som "håndbagasje?"..

Du må sende vogna som bagasje. Jeg anbefaler å sende mest mulig med bagasjen. Sasbraathens er ikke så nøye på kiloene innelands, det er min erfaring. Jeg hadde med meg stellebagen og hadde bebis i bæresele når vi fløy, og det er nok å ha i hendene! God tur!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...