Gå til innhold

April: Var dere selv trillepiker?

Rasko

Anbefalte innlegg

Kom til å tenke på det i forbindelse med tråden om trillepiker. Vi har altså ikke trillepike og vil ikke ha det. Og selv har jeg aldri vært trillepike. Jeg var ikke særlig interessert i babyer i oppveksten. Har flere venninner som var helt babygale og som benyttet enhver anledning til å passe babyer, men jeg syntes babyene bare var kjedelige. Det synes jeg ikke nå lenger =)

Var dere trillepiker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var :-)

Jeg var kjempeglad i små barn da. Og så hadde jeg mange yngre kusiner og fettere i området, som jeg gikk og trillet på og var barnevakt for husker jeg. Det er rart å tenke på nå, for nå er de blitt så store (og jeg har jo nesten ikke blitt eldre, eller...?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg var trillepike fra jeg var ca 10 år, til tvillinger! Satt til og med barnevakt når moren var ute på byn og lå over der! Jeg var kjempe flink og utrolig glad i de. Det var ofte at de skapte seg helt galen når jeg skulle levere de, for de ville ikke hjem! En gang måtte moren ringe etter meg for å få lagt yvonne. Hun nektet å legge seg før eg hadde vært der å sagt godnatt.

De som var eldre var ikke så flink, de stod bare sammen med gjengen på parkeringsplassen, vi som var yngre var mest interessert i ungene.

Er nok derfor jeg er konfortabel med å sende han ut med jentene her... Ser ut som han koser seg masse:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, jeg var. Tok ham med på lekeplassen eller hjem til oss og lekte med ham. Var vel ti-elleve år sikkert..husker ikke helt... Satt barnevakt en kveld husker jeg og, for to gutter, til to på natten. Da fikk jeg 200 kroner!! HO! Det var mange penger det!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...