Gå til innhold

Uff jeg liker ikke dette med ekser.... pakker sykehusbaggen nå..

Anbefalte innlegg

Holder på å pakke baggen, ikke så lenge til termin, og i den finner jeg et kort til samboern min fra hans eks. Dette var jo før min tid da, men allikevel ikke det jeg ville finne når jeg pakker sykehusbaggen for snart å dra for å føde vårt barn!

Hvorfor må jeg være så hormonell da?? Skal jeg vise han det eller kaste det og ikke si noe Akkurat som at jeg klarer å ikke nevne det engang. Han vet ikke at det lå oppi der heller, er jo en stund siden liksom.

Hormoner, grrrrr!!!!

Fortsetter under...

Nå må dere slutte å være så sjalu. Det er greit å være sjalu, men å ødelegge ting fra kjæresten er veldig dårlig gjort. Hvis kjæresten deres vet at dere er sjalu skal han selvsagt gjøre det han kan for å ikke vise slike ting fram - men når han er uvitende om ting og tang så skal dere ikke bare ødelegge det. Min kjæreste er helt topp i så henseende. Jeg har tatt vare på mye gjennom min ungdomstid og har alltid skjult kjærlighetsbrev, bilder o.l. for min daværende partner. Jenta jeg har nå er imidlertid veldig spesiell og hun ønsker å se alt jeg har av slikt. Hun er klar over at det som skjedde før hennes tid egentlig bare er positivt. Det har vært med på å forme meg som person. Og det er jo den personen hun liker.

Slik bør dere også tenke. Dere må ikke være redde for fortiden til partneren deres. Vær glad i hans ekser da de har hjulpet til med å forme han til den elskede personen han nå er - og nå er han din og ingen andres. Sjalusi er bare ødeleggende. Vit at din partner har hatt en fortid og godta denne. Vær ærlig og åpne med hverandre. Hvis dere river i stykker brev eller bilder som deres kjæreste har så tyder ikke det på ett sunt forhold.

Håper jeg har kommet med noen gode råd.

Mvh,

Einar B. Gilberg

huff da !!

Så trasig rett før du skal føde .

Jeg ville ha gitt han kortet uten å si noe ,også håpet på at han hadde villet sagt noe.Om ikke minste vist deg ekstra mye akkurat nå at det er kun deg og ikke henne .(å håp på at han vil rive istykker kortet .)

Dt er sannelig ikke lett for oss gravide nei ,med disse hormonene,men la dt ikke stoppe deg fordi .

Ønsker deg lykke til,å håper dt går bra .

Så sjalu, Einar?

Hovedinnlegger sier at hun ikke liker det, og det har hun jo lov til å ytre.

Kaste og ødelegge er en annen sak.

Sjalusi i seg selv kan være sunt, i moderate mengder selvsagt. Det er når sjalusien tar kontroll over tilværelsen at dette blir usunt for forholdet.

Om noen spør om hva jeg angrer mest i løpet av mitt liv, sier jeg at jeg ikke angrer en ting, fordi all erfaring har vært med på å forme meg til den jeg er i dag. På godt og vondt.

Jeg har en minneeske med brev, bilder osv. fra min fortid, og den ligger i kjelleren. Ikke i ett forsøk på å skjule min fortid, men fordi det er greit å skille minner og fortid fra nåtid og fremtid.

Men innimellom,Einar, tenker jeg på hvorfor jeg har denne minneesken.

Jeg ser aldri i den. Ikke savner jeg noe fra den tiden heller.

Og om det er noe av betydning som man mimrer om så trenger man ikke fysiske minner, alt sitter i hodet på en uansett.

Egentlig kunne den vært i søpla. Men igjen er det en avgjørelse jeg bør få ta.

Når min mann og jeg blir gamle, så tviler jeg på at det er den minneesken vi kommer til å sitte å titte i. Da kommer vi nok heller til å mimre om vår tid sammen og vårt fellesskap, hva vi har utrettet sammen.

Så jeg kan på en måte forstå at det kan virke sårende for en person å finne slike "minner", nettopp fordi livet to personer har sammen bør omhandle de to personene. Og jeg tror at det lett kan tolkes som om den ene eller den andre som sitter på disse minnene ikke ser noe langvarig fremtid med en selv når man sitter på slike minner.

Som om en selv en dag blir en del av den minneesken :-)

Poenget egentlig er vel bare at jeg tror ikke alltid slike reaksjoner bunner i ren sjalusi over ens kjære fortid, men heller en frykt for at ens kjære ikke ser noe fremtid men en. At han en dag vil sitte å mimre med minneesken, uten deg.

Og til hovedinnlegger, ikke ødelegg eller kast noe som ikke er ditt. La han ta avgjørelsen over hva som skal gjøres med kortet, uten at du legger noe press på ham om hva du syntes han bør gjøre med kortet.

Tror ikke jeg ville brydd meg så mye om det jeg. Selv om det er jo lov til å reagere.

Jeg bor selv sammen med en mann med 4 barn fra før (med samme mor), og har funnet ut at uansett så har hun vært en del av livet hans, og vil alltid være det så lenge de har felles barn iallefall.

Og uansett barn eller ikke, så var jo denne eksen en del av livet til samboeren din.

Men de hormonene har jo en tendens til å løpe litt løpsk da. Kanskje reaksjonen ikke er så stor når du får tenkt deg litt om. Kanskje du også har noe liggende etter ekser e.l.

Annonse

hva er vitsen med å ta vare på ting fra ekser? det er jo historie..... jeg hadde ikke godtatt at kjærsten min hadde hatt minner fra eksen sin. det blir for dumt. det er en ting han er ferdig med. jeg er vanlig sjalu,ikke mye men ikke veldig lite heller. men ting fr eksen kan han kvitte seg med. det er fortid.

Det var litt voldsomme reaksjoner da. Klart du kan blii satt ut av det kortet og når man er litt hormonell så reagerer man mer og annerldes.

Jeg ville kort og godt gitt kortet til mannen min jeg.

Når det er snakk om ting fra ekser så må vel folk få ha det? Jeg er en som har vansker med å kaste og klarer ikke å gjøre meg av med ting

Mulig jeg ikke ser problemet siden ingen av oss hverken er sjalu eller har noe skjule, ikke så mye i alle fall.

Lykke til

HI her... var bare for å få ut litt av disse hormonene da. Jeg er ikke en kjempesjalu kjærseste som det nesten ble vridd til her.

Da han ringte hjem fortalte jeg at jeg hadde funnet et kort i kofferten, har ligget der i LANGE LANGE tider, og han sa at jeg bare måtte kaste det.

Og vips så var vi ferdige med den historien!

Hehe, er aldri noe moro med disse eksene :o) Jeg gikk igjennom noen permer min samboer har samlet alle lønnsslippene våre, dokumentene fra huskjøpet og lignende saker (våre felles timg altså, jeg snoket ikke i hans gamle!). Og helt bakerst fant jeg flyttemeldingen med han og eksen.. Ikke veldig moro det heller, man vet at partneren har en fortid men man liker jo ikke å tenke på at han/hun har vært like glad i noen andre som i deg.. Men han hadde bare ikke tenkt over at det lå der, og det er helt greit :o) Men en liten kalddusj får man uansett..

Så lenge jeg var sikker på at han ikke har noen følelser for exene lenger nå hadde det ikke gjort meg noe at han hadde gamle brev, bilder osv fra deres tid sammen. Men skjønner at det ikke er så kult å finne ting fra fortiden hans i det som skal være sykehusbagen....stressnivå og hormoner kan få følelsene litt i ulage da ja.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...