Gjest Skrevet 10. juni 2006 #1 Skrevet 10. juni 2006 Hei kjære vennen min. Endelig kommer jeg inn hit til deg:) har dere hatt det fint på tur? Jeg regner med det, siden du ikke har hatt tid til å bimme:) Jeg har som jeg skrev inne på 2.trim kjøpt meg søskenvogn. Skal legge inn linken her, så kan du stikke inn på finn.no og se den. Håper det ikke blir noe av streiken i banken. Jeg venter engangsstønaden den 14.juni, og hvis jeg ikke får den, får jeg ikke hentet vognen denne uken. Ellers er alt bare bra. jeg ser lite til mannen min nå når han har begynt i ny jobb. han kommer hjem i halv6 tiden og er dødstrett og stuper i seng før kl9. Men men, det er nok kanskje bare i begynnelsen. Håper det. Lille Vegard sparker og spreller. Det er så koselig:) Tenk at det bare er 12 uker igjen til termin. Gleder meg. Håper 3.trimester går så fort som de sier. Jeg husker ikke at de siste ukene gikk spesielt fort da jeg gikk med Lisa, og nå når jeg bare er hjemme, er jeg redd dagene kommer til å gå saktere. Du er jo vant med å gå hjemme, føler du at dagene går sakte? Hva gjør du hver dag? Jeg er sikker på at du er en sånn flink husmor. Jeg er ikke:) Jeg vasket hele huset denne uken, og er veldig fornøyd med det. men jeg ble skikkelig vond i ryggen, så det er nok siste gang jeg vasker hele huset på en dag. Geir sier jeg må ta et rom til dagen hver dag. Det er nok en god ide. Jeg får se om jeg gidder:) Mariann fikk Georg 6.juni. Han er helt nydelig! Hun skulle ta ks 12.juni, men vannet gikk 6. og de tok babyen rett ut da de kom inn til sykehuset. Han var veldig tykk og deilig:) 4100gram og 50cm lang. Han har valpeøyne. Jeg gleder meg til å bli kjent med ham. Hun ligger på sykehuset enda. De må jo ligge noen døgn ekstra etter ks. Hun har problemer med ammingen, men har utrolig mye melk. Han har sugd henne til blods, og holder kanskje på å få brystbetennelse. Hadde feber idag:( Håper hun er bedre i morgen. Hvordan er det med Marit? Har hun fått hilse på jenta si? Nå må jeg tisse igjen. Lillegutt presser litt på blæra:) Jeg gleder meg til å høre fra deg igjen vennen min. Klemmer fra Elin
Gjest Skrevet 10. juni 2006 #2 Skrevet 10. juni 2006 http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=7723221&sid=9aPjODIiR500841&pos=235&tot=1943&page=10 Her kan du se vognen:)
Elias,Emma&Sofia`s♥Mams♥ Skrevet 11. juni 2006 #3 Skrevet 11. juni 2006 Heisann kjære venn! Endelig tilbake på BIM. Skrev jo at jeg trodde Helge skulle ha med den bærbare, men der var joikke tråløst nett på denne øya, så det ble dårlig med surfing på nettet. Men...det er jo egentlig godt med en pause fra alt hverdagslivet...er så utrolig deilig å da komme tilbake igjen. Jeg skal skrive en liten mail til deg senere og sende med litt bilder fra turen. Vi hadde jo et aldeles strålende vært, vettu - Elias har alt bada han!!! Jeg har fått solt meg og vi har virkelig fått slappet godt av og nytt tilværelsen. Hatt mye besøk med og uten overnatting - kjempekoselig!!! Monica fikk lille Mia fredagskvelden - 12 dager etter termin! Hun ble født klokka 20.00 og veide 4270 gram og var 51 cm lang, så ei stor jente dette å - akkurat som Georg (artig navn foressten!!!) Men hold deg fast: Lille Mia var 37 cm rundt hodet!!! Holdt på å få sjokk da jeg hørte det! Elias var 34,5 cm og jeg sleit med det. Hun ble tatt med sugekopp akkurat som Elias - går jo ikke an å trykke ut et så stort hode vel??? Jeg skal på besøk til dem i mårra og jeg kan nesten ikke vente!!! Det er så koselig å gå på barselbesøk på sykehuset, syns jeg!!! Marit fikk jo lille Jonas Emil forrige torsdag. Så ham igjen i dag - og han er så utrolig søt. Men liten - han var jo bare 2900 gram da han kom 1,5 uke før termin. Jeg kjenner at jeg gleder meg til det er min tur, men jeg er ikke klar for å føde enda. Jeg er glad jeg skal gå i sommer og kose meg med bare Elias helt til lille Emma bestemmer seg for å ta fatt på ferden ut i livet =) SÅ flott vogn dere har kjøpt. Skjønner deg med at du vil ha den hjem fortest mulig =) Jeg kjørte og hentet vår samme dagen vi bestemte oss for å kjøpe den =) Har vaska den og gjort den klar allerede! Elias skal starte på kveldsstellet nå, så jeg får ta min del. helge har en kompis som har blitt dumpa i helga, så han må avgårde å være litt oppmuntrende! Dermed blir jeg alene i kveld. Kanskje jeg får skrevet mail til deg da? Ha det godt så lenge - og foressten: VELKOMMEN inn på 3. trimester =) Klemmer fra Therese!
Gjest Skrevet 11. juni 2006 #4 Skrevet 11. juni 2006 Åh det var godt å ha deg tilbake her:) Jeg har savnet deg!! Så godt dere hadde det fint på tur. Det regnet jeg med da. Det er så deilig på sørlandet. Jeg skal ha med meg noen venninner ned til Lyngdal om en uke. Vi skal være der fra søndag til onsdag. Jeg gleder meg. Jeg må le litt når du forteller om hodet til Mia. Jeg har selv født et så stort hode. Lisa var 37cm rundt hodet, og hun ble også tatt med sugekopp. Georg var også 37 cm mens Magnus (storebroren) var 38! Det blir spennende å se hvordan lille Vegard er. Det har vært en fantstisk dag idag. Det har vært så varmt og godt ute. Vi har vært i hagen nesten hele dagen. Jeg tok ut en madrass og en stor balje. Lisa fikk løpe rundt naken og bade i baljen:) Det var så koselig. Det eneste som ikke var så gøy, var at hun fikk en allergisk reaksjon igjen. Geir klippet plenen igår, og gresset lå i den ene enden av hagen. Jeg tror det var det hun reagerte på, for det er bare beskjedent gresspollen idag. Hun ligger å hyler nede i sengen nå. Vil tydeligvis ikke sove selv om hun er trett. Tror hun er overtrett. De blir jo utslitte av å være ute en hel dag... Stakkars kompisen til Helge. Det er så trist når noen går fra hverandre, selv om jeg ikke kjenner ham i det hele tatt, så er det trist å høre! Ja, jeg er fornøyd med vognen. Ble så glad da jeg hørte at streiken var avblåst. Da fåt jeg nok pengene på onsdag og kan reise å hente den:) Gleder meg veldig til å se den. Jeg regner med at jeg skal kjøpe en softbag i tillegg. Det blir gøy å legge lillegutt der sammen med storesøsteren. Men jeg kommer nok til å sjekke dem hele tiden. Tenk hvis Lisa plutselig finner ut at hun skal stikke fingrene inni øynene til babyen. Jeg ser jo ikke rett på dem når vi triller, så jeg har jo ikke helt kontroll. Sånn er det jo med din vogn også. Ja ja, vi får bare passe på dem:) Jeg gleder meg til mailen:) Vi snakkes snart kjære venn. Klemmer fra Elin
Elias,Emma&Sofia`s♥Mams♥ Skrevet 12. juni 2006 #5 Skrevet 12. juni 2006 Hei min venn! Takker for innlegg - koselig å høre at alt står bra til hos dere =) Og jeg fikk sjokk da jeg hørte at du å har klart å få ut 37 cm!!! Er det virkelig mulig! Elias var som sagt 34,5 cm og jeg måtte til og med hjelpes med sugekopp! Ja, jeg er jammen imponert over det - den skal dere ha alle dere som har fått det til! I dag har også vært en utrolig fin dag. Godt og varmt og skyfri himmel - og nesten ikke vind engang!!! Det er nydelig! Har fått kjøpt Elias litt sommertøy i dag - det er jo så mye fint! Fikk to piratbukser (en limegrønn og en i lys lys dongeri) og 4 t-skjorter med forskjellige farger og motiver - to av dem singlet! Han ble så fin. Også måtte han ha ny caps, for den forrige heiv han på sjøen da vi kjørte båt på hytteturen =) Han har vært hos mamma i dag og har storkost seg. Da jeg kom å hentet ham, satt de begge på hver sin pinnestol i dukkestua (fra Henriette - lillesøstera mi) og spiste vafler og drakk saft. Så styrer han rundt der inne. Later som han koker kaffe, maler på veggene, sånn som pappa`n gjør...det er så gøy å se på. Jeg har bare kost meg i dag - handlet litt tøy som sagt, og kikket litt på diverse andre ting. Monica kom hjem i dag, så jeg har vært der å på besøk. Lille Mia var nydelig! Jeg gleder meg så utrolig masse til å se lillejenta mi å nå =) Skal til UL neste torsdag hos han jeg gikk til privat i februar, vettu. Han ville ha meg inn igjen til kontroll da jeg var rundt 30 uker. Det blir gøy å få se lille Emma min igjen. Deretter skal jeg jo til ny kontroll og UL 10. juli i uke 32 på sykehuset igjen...også en siste planlagt UL i uke 36 - også den på sykehuset. Så jeg blir godt fulgt opp nå føler jeg. Men UL er jo bare gøy sålenge man vet at alt er bra =) Jaja, jeg er bedt over til Monica og de på litt is nå når Elias bare får sovna. Han liker så godt når jeg sitter her i loftstua og trykker på datamaskinen når han ligger der inne på rommet sitt, men så blir det jo å da litt masing, selvfølgelig =) Nå nettopp prøvde han seg på å si at han var sår i rompa...=) snakk om å være utspekulert??? Alt for at vi skal komme inn og at han skal få komme opp igjen, vettu =) Vi snakkes snart igjen, kjære vennen min. Kos deg med voksende mage og din deilige datter og mann i det flotte været =) Masse klemmer fra din venn,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå