Gå til innhold

NOEN SPØRSMÅL.....


Venter nr.3♡

Anbefalte innlegg

Var på kontroll hos legen på tordag som var. Er det mye nytt ang. det med svangerskapskontroll???

Jeg hadde ikke noe gu-undersøkelse, hadde da det når jeg var gravid for snart 5 år siden. Jeg bare veide + tok BT, og fikk en bok. Skulle ordne ny time etter at jeg hadde vært på ultralyd - og det blir ikke før i aug (er 8+5 i dag).

Noen andre som har hatt det slik???

Følte dette litt usikkert??!!!!

 

Jeg tok jo en test samme dag jeg skulle til legen for å være sikker, for jeg har ikke noen plager så jeg føler meg ikke særlig gravid. Men testen ble jo positiv...........

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

dytter litt på denne - noen som har lyst til å svare.

Har et spørsmål til....

 

På den siste testen jeg tok - det den positive streken borte etter 1 dag, men på de testene jeg har tatt før for noen uker tilbake er streken der fotsatt....???

 

Noen som kan noe om dette??? Tenkte med en gang at jeg ikke var så gravid likevel, men det er vel noen i kroppen som stabiliserer seg etterhvert kanskje....????!!!!

 

Noen?????????????!!!!!!!!

 

HA EN FIN LØRDAG:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var også hos legen da jeg var i 8. uke. ting var annerleds enn da jeg var gravid for flere år tilbake. Ingen GU ( men det var greit, fordi jeg tok en i feb. ) og veide og tok BT. Det som overraska meg var at jeg skulle ikke ha noen ny kontr. før i uke 18 hos lege/JM og etter det i uke24 hos han.

 

Jeg var altså hos han 19. Mai og neste hos han blir i midten av september...............

 

JM jeg snakket med sa at det er nye retningslinjer. Noen leger har allerede begynt med å bruke de, og andre venter litt. Men hun syns det var helt greit at jeg følte meg usikker og bestilte hos henne i uke 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sparekniven vettu.... det er kutta drastisk ned i tilbudet til gravide det siste året. Vi får færre kontroller, og det er blant annet ikke vanlig med GU hvis man har tatt celleprøve i løpet av de siste årene. Jeg tok GU på torsdag, men det var fordi jeg var usikker på termin og legen valgte å kjenne litt på livmora.

 

Når det gjelder testen du tok så står det klart og tydelig i alle bruksanvisnigner at testen kun skal avleses når den tas. Resultatet skal IKKE avleses senere enn ca 10min etter testøyeblikket. Ta testen - les av resultatet - og HIV DEN :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen burde spurt etter urinprøve, det skal alltid taes med på kontroll uansett om du går til jordmor eller lege, da kan de følge med på proteiner i urinen, sukker i urinen og ev. infeksjoner. Hos meg tar de blodprøve hver gang også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...