Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Nå har jeg tatt tiden i 3 timer, og har ca 10 min mellom hver gang. Noen har vært 10-12 min og noen har vært 6-7 min.....

Snakket med føden en gang, og de ba meg vente til det var 4-5 min før det var noe vits å dra til sykehuset.

Er det noen som vet hvor lenge det er vanlig å ha 10min intervaller, før de blir hyppigere???????

Tørr ikke gå å legge meg jeg nå... ganske nervepirrende...... :)

Er forresten 1 uke over termin, så hadde jo vært godt å få lillegutt ut :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5318366-h%C3%A5per-p%C3%A5-svar-fort/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er veldig variabelt. Hos noen går det timer,hos andre stopper det opp. Ettersom du er godt over termin er nok dette starten på noe, men det kan fremdeles ta lang tid.

Du bør LEGGE deg og prøve å få litt søvn slik at du ikke bli helt utslitt. Iallefall få hvilt litt.

Håper det ikke tar så lang td og ønsker dere masse lykke til med fødselen !!!!

Klem

OI så spennende!!!!! Jeg er bare inne her å tjuvleser (hører til på 2 tri), meg drister meg til å svare. Mine fødsler (2ganger) har startet helt forskjellig, så det er vanskelig å gi et eksakt svar. Det er nok individuelt hvor lenge det er vanlig å ha disse intervallene. Men min erfaring er at du kjenner når det er alvor, og andre gangen hos meg kjente jeg på første rie at jeg må på sykehuset! Vi plasserte eldsetmann hos en nabo, istedet for hos farmor som planlagt var, og var på sykehuset en time etter første rie. 1 1/2 time etter første rie målte jeg 3,5-5 cm åpning, og det gikk så det suste hele veien! (Helt til det viste seg at han lå feil og ikke kom ut uten keisersnitt men det er en annen historie:-)

Så lenger du føler deg trygg hjemme, er det godt å komme til sykehuset når man har unnagjort litt av jobben. Gir en skikkelig god følelse å vite at man har unnagjort litt. Men du må ja ta i betraktning hvor langt unna sykehuset dere bor og sånt selvfølgelig. Med førstemann var jeg på sykehuset en hel dag FØR det startet (pga vannavgang). DET var ikke artig skal jeg love!

Jeg ville tatt mer hensyn til hvor rolig og trygg du føler deg hjemme, og hvor godt du vil klare kjøreturen (personlig var det en skikkelig utfordring, humper utløste rier osv). Jeg ville lagt mindre vekt på dette med tiden mellom riene. Dra når du føler du bør, det er du som er hovedpersonen!! LYKKE TIL!!!

Støtter rådet om at det er lurt å få hvilt litt. Det er umulig å si hvor lenge det kan ta og du trenger å være uthvilt når det starter for alvor.

Jeg fikk samme rådet da jeg ventet min første, men fulgte det desverre ikke. Angra bittert på det. Var så sliten på slutten at jeg sovna mellom pressriene.

Lykke til:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...