Gå til innhold

Hjelp - Teutonia Spirit 2006 - X3, S3 og S4.. forskjell?

Anbefalte innlegg

Holder på å bli GAAAL av barnevogner nå :)

Har endelig kommet til at jeg skal kjøpe en helt ny vogn, og etter å ha lest mange anbefalinger er jeg temmelig overbevist om at jeg ikke kan gå feil med den nye Teutonia Spirit.

Er det forresten noen som har bestilt vogn fra www.mypram.com som har erfaringer å dele?

De har tre nye Spiriter for salg: X3, S3 og S4.

Er det noen med litt greie på dette som kan si meg om det er noen forskjell på disse tre bortsett fra på hjulene??

Forresten så er jo ikke disse vognene spesielt billedskjønne. Synes kalesjen er litt LAUS.. hehe. Men de ser kanskje penere ut i levende live?

Fortsetter under...

Spirit x3 er ikke 2006-modell, det er 2005-modell og har fast forhjul... x3 har et stort svingbart forhjul, mens s4 har et lite svingbart dobbelhjul `(sånn paraplytrillehjul) foran... s3 og s4 er samme vogna, eneste forskjellen er hjulet, mens x3 er en annen type, ikke helt sikker på hva som er forskjellig, men vil absolutt anbefale deg s3, den er helt super! Deilig å trille, lett å legge sammen, stor plass oppi og kalesjen er absolutt ikke laus:-) Tror du gjør et kjempebra kjøp, men har du sett på www.pingpong-online.com også, de selger også Teutonia-vogner og er vel litt mer "anerkjent" enn Mypram... Har selv nettopp bestilt Teutonia Mistral fra pingpong og er kjempefornøyd..! Lykke til uansett:-)

Sittedelen/bagen på vognene er helt identiske på disse ulike spirit vognene. Mener å ha hørt at sportsvogndelen på 05 mod er 2 cm bredere enn 06 mod, men er ikke helt sikker. Ser også litt breiere ut, men kalersjen er jo også litt nytt design på. Synes ikke den er laus.

Tusen takk for svar!

Jeg ble så forvirret av mypram.com, for der står det vitterlig 06 på alle disse tre modellene..

Er det ellers noen fordel med ett hjul som på S3, i forhold til to hjul som på S4? Er det slik at den ene typen er låsbar mens den andre ikke?

Har forøvrig null erfaring med trehjulinger.. Bør egentlig finne meg en barnevognbutikk så jeg får prøvd litt forskjellig, men det blir liksom ikke tid til sånt :) Dere som har/har hatt disse vognene, er det en ok vogn å ha med på bilferie? Hadde vært fint å slippe å kjøpe ekstra trille utenom, egentlig...

Jeg mente forresten ikke at kalesjen var noe galt med, men at den så litt slapp ut på bildene bare :)

Det var en del feil i opplysningen over, så må bare rett opp:-)

Vi har Spirit S3, som er ny av året, og er virkelig kjempefornøyd med den. Har en Mistral(05) fra før(til hun på 20 mnd) og trillefølelsen er virkelig stor forskjell....så den er jeg helt sikker på at du vil bli fornøyd med.

Både S3, S4 og X3 er 2006-modeller, men S3 er som sagt ny av året.(At X3 er 2005 modell er det samme som å si at Mistral heller ikke kommer i 2006-modell..og det gjør den jo:-)

Sitteinnsatsene på disse 3 modellene er like, så det er hjulet som skiller.

S3 har et stort svingbart forhjul, som også kan låses i fast posisjon

X3 har et stor fast forhjul

S4 har 2 små svingbare forhjul som henger sammen

Den er litt nettere i år enn i fjor syns jeg, kalesjen har blitt rundere så da blir den ikke så ruvende. Hvis du feks er vant til en Simo-kalesje som strammes, så er det ikke rart du syns Teutonias sin ser "løs" ut:-) Det er bare en vane, du syns nok den er fin etterhvert:-)

Hadde en Emmaljunga Duo Edge til hun på 20mnd som første vogn, og syns alle disse Mistralene som trillet rund så veldig rare ut. Da hun skulle over i sportsvog, syns jeg se så veldig snertne og fine ut:-)

Nytt av året er også at du kan ta av halve kalesjen slik at det blir luftig for barnet, gjorde det i går på lillesnupp og tror det var deilig for henne....varmt her:-)

Vi kjøpte den på kampanje på Barneverden(Oslo) for kr 4900, mot normalpris på 5990. Ringte Happyland på Svinesund og sjekket der, og de tar 5300 SEK, som blir ca 4600 NOK. Spurte om de skulle ha den på kampanje, men fikk til svar at de ikke fikk lov av Teutonia til å ha den på salg, og opplyste da om at Barneverden hadde det. Så vet ikke om de evt tar en tlf til Teutonia og ber om det igjen...da blir den jo billig der. Vet jo ikke hvor du bor, så aner ikke om Sverige er et alternativ:-)

Er ihvertfall sikker på at du blir fornøyd med en S3:-)

Hvis du, hovedinnlegger, går inn på www.teutonia.no så kan du lese ganske så utfyllende og detaljert om disse ulike modellene. Mange bilder og du får se alle alternativer i forhold til valg av understell- hjul- farger osv osv.

Annonse

sjekk ut designen på fashion-utgavene! litt annen design, ensfarget og absolutt strammere og stiligere kalesje enn de "allværsjakke-aktige" flerfargede! mindre posete og uten glidelåser og striper.

finere syns nå hvertfall jeg :-)

jeg har bestilt ensfarget/"fashion" S3, tok sin tid å bestemme seg! jeg syns den er best, iom at hjulet både kan låses og være svingbart får du vogn som er super både i by/shopping og ut på tur! veldig god å trille, bra fjæring (dog ikke så myk som en brio/simo eller lign., men S3 er MYE lettere og enklere å manøvrere!), og lett å vippe opp foran når du skal opp på fortau osv.

vi skal ha løs softbag (kombivogn) så sovende barn kan bæres med inn uten å bli tatt opp...

lykke til med Valget!

hehe, må le; Allværsakige vogner:-) Men enig, litt kjedelige farger. Hadde jeg hatt gutt hadde jeg tatt en fashion-farge, men jeg har rosa stelleveske som måtte matche vogna:-) Så vi har en enkel nr 2500 marineblå ensfarget vi da(og den samme fargen har storesøster på Mistralen sin også...lite orginale vi ja:-)

Tusen takk for hjelpen, dere :)

Jeg har bestemt meg for S3 nå.. skal bestille fra utlandet, håper de er kjappe på levering :)

Har ikke bestemt meg helt for farge enda, finner ikke favoritten min blant hverken fashion-modellene eller de vanlige.. men gleder meg vilt til jeg endelig får bestilt og har vognen hos meg :) Jeg har faktisk ikke prøvekjørt noen andre barnevogner enn min egen..! Så forskjellen vil nok bli enorm!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...