Gå til innhold

Noen som sliter med psoriasis her. blir snart gaaaaaaaaaaaaaaaaal!!!!!!


TM2006

Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Jeg er plaget av psoriasis. Til vanlig bruker jeg sterke kortisonkremer og går på en type cellegift. Men nå som jeg er gravid kan jeg ikke bruke noe av dette..... (misforstå meg ikke for jeg er KJEMPEGLAD jeg er gravid!)...

 

Jeg er av den typen som har pso som blir verre om sommeren, og KLØR meg HALVT I HJEL når jeg har vært i sola......

 

Er det noen som har tips mot kløe her , for jeg tipper gal!!!!!! (Phu, godt å få ut litt frustrasjon... he he)...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har atopisk eksem på hendene som jeg før brukte kortisonsalver mot og nå må jeg la det klø, svi og verke... hmf... henger meg på her og spør dere andre. Selv bruker jeg vaseline intensive care (rosa) og syns den er god og en bivoks krem som heter cera di cupra mani som er veldig god. Håper noen kan komme med gullendes gode råd før vi klør oss til blods :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også atopisk eksem, MYE atopisk eksem. Jeg passer på å ikke vaske hendene med for mye såpe. Når jeg dusjer bruker jeg babyolje, dar blir huden litt mer fuktig. I tillegg smører jeg meg mye med vanlige kremer, men den beste er en fra Mary Kay, biovoks. Det er ett naturprodukt som er kjempe bra. Ellers funker solen og saltvann godt for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!!

 

Klibad kan lindre kløen. Ta kontakt med en hudavdeling. De vet sikkert hvordan du praktisk ordner det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

jeg har (eller hadde) atopisk eksem, og jeg bruker en krem som heter A-creme, fåes kjøpt på apotek og helsekostbutikker. den er kjempegod mot alt, og jeg kaller den medisinkremen min, hehe. kan ikke leve uten den!

anbefales på det sterkeste!!! uten parfyme, kan tilogmed brukes på små barn.. try it ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heldigvis bare psoriasis i hodebunnen, men fytti saa det kloer! Jeg har ikke kunnet bruke betnovat paa flere mnd. Sluttet med den halvannen mnd foer vi gikk i gang med proveror. Synes nesten kloingen er verst paa natta, blir liggende vaaken time etter time og klor! Huff.

Jeg vet at baade mamma og bestemor har kjopt en saape paa helsekosten som skal lindre psoriasis kloe, baade i hodebunn og paa kroppen... Husker ikke hva den heter, men det er jo bare aa sporre paa helsekost butikk.

 

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

 

Jeg har også vært plaget med eksem i hodebunnen, men etter at jeg startet å bruke denne sjampoen: Matrix essential anti dandruff, som selges hos enkelte frisører, har jeg ingen problemer. Den anbefales også av hudleger! En ny verden, og jeg har prøvd mye i mine 30 år med eksem!

 

kortisonkremer gr 1 og 2 kan man jo bruke selv om man er gravid, de virker kun lokalt i huden. Ikke så bra for barnet å ikke få sove og at mor ikke har det bra heller. Husk å smøre kortisonkremen først, og vent 10 minutter før du smører fuktighetskrem!

Bomullshansker på natten kan også være et nødalterntiv en kortere periode, men ikke så sexy akkurat... hehe!

 

Håper dere blir bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter også noe sinnssykt! Både psoriasis og atopisk. Blir sånne røde hovne sår. Og nå som jeg blir brun har jeg store røde og hvite områder på armene og ryggen!

 

Hender jeg ikke sover om natten.

 

Hjelper med: dusj i dusjolje. Bruk en vanlig olje på huden når den er våt (før du tørker deg). Kremer jeg kan anbefale er A-creme og en som heter A-derma fra apotek. Den stopper kløen ganske bra.

 

Jeg har tenkt å prøve med hvitvask på de verste områdene i tillegg. Det får man på apotek. Brukes ofte på barn som har kløende vannkopper. Tror det kan funke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg har brukt bentovat og et annet linnement som jeg ikke husker akkurat nå for hodebusneksem. Sist jeg var gravid fikk jeg beskjed om at var grait å bruke (kansje jeg bare spurte om den ander, det er den jeg bruker mest). Har du fått beskjed av lege om å slutte med bentovat?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...