Gå til innhold

amming...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en sønn på snart 7 uker som en dag kan ta puppen kjempe fint, mens han neste dag nekter og det er full skrik når han ser puppen. Han kan ta den etter mye lokking, men spiser ikke ordentlig og "tygger" mer enn å suge. melk er det masse av så det er ikke noe med det i det hele tatt.

I dag har han krangla ved hver eneste amming og det resulterer i at han spiser lite og er survete. I dag endte det med at jeg ga han tilleg hvor han så spiste nesten 100ml. dette var etter å ha ammet ei god stund(hvertfall prøvd) Jeg kan pumpe meg og gi han flaske hvor det da går unna.

Blir litt rådvill her for i og med han en dag tar puppen så bra og neste nekter og er konstant sulten blir jeg kjempe sliten og lettirritert..

Er dette normalt eller hva bør jeg gjøre?? tips noen??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har ikke hatt det problemet, men hvis du virkelig ønsker å amme, synes jeg du skal være tålmodig.... synes at du skal pumpe, (innimellom)slik at du vet at han får i seg nok mat. Da blir dere tryggere begge to. Hvis han er virkelig sulten, vil han vel ta pupp?? Så bra at han tar flaske da !! Tenk om han ikke ville ha det ...

Kanskje det ikke kommer fort nok ut til han. Har du prøvd den sprayen som får fart på utdrivningsrefleksen? Få resept hos legen din og prøv.

Men mitt aller beste råd er : gjør sånn som du føler er best - det er ditt barn og din avgjørelse... husk å kos deg masse --

lykke til

klem

Skrevet

spruten står så ikke noe problem med det i hvertfall... i natt lå han lei stund og ammet, og han og jeg var kliss klass(nesten) han hekta seg på og av hele tiden og etter ei stund måtte jeg gi opp, trøtt sliten og irritert. Prøvde igjen litt senere, men samme tullet. ente med at jeg ga han tilleg og drakk over 40 ml før han sovne så godt.

Huff får sove ut litt i dag og begynne med nytt mot

Skrevet

Det kan være at melken kommer for fort, han ikke klarer å svelge unna. Prøv å pumpe ut noe melk før du ammer ham, kanskjet det da går bedre da. Lykke til:-)

Skrevet

Jeg hadde nettopp samme problem! Les innlegget mitt "Vrir seg i avsky når hun blir lagt til brystet" lenger nede på siden her. Jeg fikk mange gode svar :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...