Gå til innhold

Hjep! Noen andre som har/har hatt intens stikking i brystene?

Anbefalte innlegg

Jeg holder på å bli gal. Særlig det ene brystet er tidvis ømt i knoppen, det er kjempevondt med det samme småen suger seg fast, og en stund etter ammingen begynner en intens stikkende smerte som kan vare i et par timer.

Albueskjell berget meg i begynnelsen, så nå har jeg begynt med det igjen, men det hjelper ikke.

Noen som vet råd?

Fortsetter under...

Hva med å sole puppene?

Hvis det er sopp, blir den skikkelig skremt av direkte sollys. I et hefte jeg fikk på barselavdelingen stod det at man kunne sole puppene hvis man bare var sår også. D-vitamin :-) Men man må passe på så det ikke kommer kald trekk på puppene, da kan man få brystbetennelse.

Annonse

Soppen trives godt i søtt og fuktig miljø, så hvis det er det du har må du prøve å holde puppene tørre (men hvis du er sår bør du bløte opp de før amming), og unngå for mye sukker.. Og koke/vaske på 60 alt som er i kontakt med pupp og baby-munn. Husk at dere begge må behandles hvis det er sopp.

Lykke til!

Takk for innspillene, folkens! Nå har jeg vært hos lege, som tror det er infeksjon, men ikke mastitt (overfladisk infeksjon, etter hva jeg forsto). Skal prøve fucidinsalve, og er spådd bedring i løpet av 10 dager ;-).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...