Gå til innhold

Et spørsmål om kropp til dere som har gjort dette før...

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er så inmari nysgjerrig på hvordan jeg kommer til å se ut etter at babye er ute jeg nå. Har 7 dager igjen til termin og har gått opp c.a 13 kg. Er fornøyd med det! Har endel strekkmerker på magen, som jeg vet aldri blir helt borte, men de blir nok mindre...

Hvor mange dager/uker tar det før magen er "flat" igjen? (he he..."flat" i kråketegn fordi magen min ikke var heeeelt flat akkurat før jeg ble gravid)

Er man hoven i magen lenge etterpå? Noen her som husker når de kom inn i de gamle buksene sine igjen? Og, hva skal man ha med til sykehuset som "dra hjem"-klær???

Sikkert litt dumme spm, men man tenker på mye rart når man går sånn hjemme og venter og pusler gitt... Er ikke av forfengelighet, men av nysgjerrighet!

Fortsetter under...

Jeg var ikke forberedt på at mammabuksene måtte på to tre uker etter fødsel. Det var nedtur, men lurt å være forberedt på. magen henger som en sekk de første dagene!! Men amminga gjorde at den forsvant ganske fort.

Jeg husker ikke helt, men det gikk ikke mange ukene før jeg gikk i de gamle olabuksene mine:-) Gikk også opp 13 kg. Men det gikk noen mnd før jeg var som før fødselen, igjen. Altså ikke lenge idet hele tatt, håper det går like fort denne gang!

Husker jeg også ble skuffet fordi jeg ikke kom rett inn i klærne mine fra før graviditeten, måtte kjøpe en mellombukse som jeg bruke kanskje 2 mnd? La på meg 12 kg, gikk rimelig fort ned igjen selv om jeg spiste som en hest pga ammingen.

Ang. reise-hjem klær, putt en myk chenille joggedress el. i bagen, du ønsker ikke noe som strammer akkurat da, men trolig er mammaklærne dine for store.

Magen min gikk inn igjen i løpet av de første 2 ukene kanskje? LKan ikke huske noe heng i det hele tatt, men var ganske godt trent før graviditeten og startet med trening 6 uker etter fødsel, det hjalp vel litt.

Takk for svar ;-)

Det er vel sikkert veldig individuelt, men veldig ok å høre om andres erfaringer! Tar med en "fin" joggebukse jeg, det var god ide! Håper mammaklærne er for store!

Annonse

Det vi ikke helt tenker på er at bekkenet utvider seg ved en fødsel, så det er ikke maven som er det største problemområdet når det kommer til å få på seg gamle bukser igjen, det er faktisk hoftepartiet (bekkenet).

Jeg bruker fortsatt en bukse jeg brukte før jeg ble gravid, men jeg kan banne på at den ikke passer etter fødselen (ihvertfall ikke før etter noen uker), bare pga utvidelsen av bekkenet.

Hoven i maven er man, men det kan variere veldig fra person til person, noen ser fortsatt høygravide ut etter fødselen mens andre ser ut som om de ikke har hatt noe i maven, selv har jeg vært hoven i ett par uker. Ikke særlig gøy å dra hjem i mammaklær nei..hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...