Gå til innhold

September: Hvor mye ammer dere nå?

2 Gullunger

Anbefalte innlegg

Tenker å begynne nedtrapping på ammingen.

Hun har frem til nå fått pupp før hvert måltid, men nå tenkte jeg å kutte ut puppen til lunsj, og etterhvert middagspuppen også... Eller kanskje hun skal få pupp etter den faste føden i en overgang?

Hvor mye ammer dere nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ammer så vidt to ganger om dagen, men er nok snakk om bare dager før det er helt slutt.Hun vil ikke ha, så da får jeg være fornøyd med å ha ammet i ni mnd. Litt vemodig var det, men nå går det bedre. Jenta mi er jo så blid og glad og sunn. Og hun liker meg like godt uten pupp virker det som:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ammes det for fullt ennå. Får kun et grøt måltid på kvelden, også har han begynt å smake litt frukt til lunch denne uken. Han er en stor gutt som veide nesten ti kilo på 7 mnd kontrollen. Håper å fortsette å amme mye igjennom hele sommeren, da er jo maten alltid klar = )

Jeg håper å amme frem til han er 1 år, så han kan begynne rett på ku melk, uten å ha smakt mme.

Var livredd før jeg fikk barn at amminga ikke skulle gå, men det gikk helt fint, og er veldig takknemlig for det!

Kladden, hvorfor har du lyst til å trappe ned?

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ammer morgen og kveld + rett før begge hvilene på dagen for da sovner han så greit!

Så 4 ganger per dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det litt varierende. Er vi hjemme alene blir det 4-5 ganger, men er vi på farten, har besøk osv så har han ikke tid, og da blir det stort sett bare morgen og kveld.

Jeg lar han styre det selv.

-Men trenger man å gi mme om man slutter å amme? Når de drikker vann og spiser grøt med melk i osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker å trappe ned litt på amminga fordi snuppa mi er ikke så overbegeistret for puppen lenger... siden hun var rundt 3 mnd har det vært mye styr. Er litt lei av å "jage" etter henne med puppen, slett ikke alltid hun har tid til den... I August begynner jeg på jobb igjen og da er det jo en fordel om det er slutt på puppingen til lunsj iallefall.

Har tenkt å fortsette med amming morgen og kveld så lenge det går... vel... ikke i all evighet da, men frem til hun nærmer seg 2 kan vi godt ha 1 amming pr. dag.

Lurte egentlig mest på når det var vanlig at andre begynte å trappe ned litt, og ikke amme til alle måltid lenger.

H.I.

God helg til deg også (o:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det lurer jeg og på....min spiser det han vil ha av pupp, men skal jobbe noen uker nå, så da blir det mindre. Vet ikke om pappa'n trenger gi melk "attåt""? Får på morgen og når jeg kommer hjem + før han legger seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ammar vi ein del enno. Til kveldskos, nattmat, morgonpupp. Og så får han tilbud om pupp stort sett i forbindelse med kvart måltid (før, under eller etter), men som regel har han ikkje tid til meir enn ein liten sup eller to.

På sist kontroll var det ei i barselgruppa som har slutta å amme, ho fekk då beskjed om å gje babyen mme fram til ho var 1 år og kunne få kumelk. Dette sjølv om ho får graut som det er mme i. Men dersom ein ammar til vanleg og skal ha ein fridag går det heilt sikkert bra for babyen å drikke vatn den dagen, men eg trur ikkje eg ville gjort det sånn i 3 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ute i full jobb nå, så det begrenser jo ammingen. Ammer på morgenen før jeg går på jobb. Ammer når jeg kommer hjem og på kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...