Gå til innhold

Hvilken yoghurt gir dere barna ??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tuppa mi er 1 år, jeg har gitt henne litt sans youghurt( 0.1 % fett )

men er dette bra for henne, hun likte det jo så godt.

Er det noen som kan anbefale en youghurt til henne ??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gir mi litago jeg

Skrevet

Barn under 3 år skal ikke ha kunstig søtstoff, så skjekk at den ikke inneholder det. Jeg gir som oftest naturell youghurt som jeg blander med små bananbiter eller annen frukt. Av og til litago eller vanlig fruktyoughurt.

Skrevet

Yoghurt naturell med frukt i.

I dag hadde jeg i litt havrekli og blåbærsyltetøy (Nora 100% frisk og fruktig, det er uten sukker. Bl.a.Obs har dette.) Nam,nam sa tulla :-)

Skrevet

Annie-77 - så smart!! Det var et tips jeg skal ta med meg! Tusen takk

Skrevet

Den samme yoghurten som vi spiser, d.v.s. vanligvis tine eller yoplait(skrives det sånn?).

Skrevet

Litt forskjellig, bruker biola yoghurt, tine yoghurt osv. Litago likte hun ikke, den var det nok for sur smak på. Ellers sjekker jeg sukker innholdet, kjøper ikke de med mest sukker for å si det slik.

Skrevet

Vi gir for det meste biola naturell, med litt frukt i.

Skrevet

Vi gir sønnen vår soyayoughurt fordi han har laktoseintoleranse. Før vi oppdaget det fikk han Biola naturell med litt frukt eller All-bran frokostblanding i.

Skrevet

Soya yoghurt her også, pga melke allergi.

Skrevet

Her går det i Litago eller Sans 0,1% med bringebær eller vanilje. Brukar å blande i litt havregryn så det vert meir mat i det. Av og til har eg også litt cottage cheese i for å få litt meir protein i. Guten min er 1 1/2 og likar dette kjempegodt! Pass berre på å kjøpe Sans yoghurten i 1/2 liters beger. Den er utan kunstig søtstoff!!! (Dei små begera er det derimot søtstoff i....) Berre positivt at der er mindre fett i så lenge jenta di legg på seg og veks som ho skal.

Skrevet

Hun får som regel biola naturell blandet med biola bringebær.

Skrevet

Vi gir den som heter danonino som regel. Den inneholder i allefall ikke sukker etter det jeg kan lese på innholdsfortegnelsen. Det står at den er for barn fra 1 år. Ellers bruker vi de glassene med yoghurt i fra nestle av og til.

God ide med yoghurt naturell og egen smakstilsetning som noen foreslår lenger opp her, tror vi skal prøve det vi også :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...