Gå til innhold

Til de som har født før...

Anbefalte innlegg

Hvordan har den 2 fødselen vært ifh til den første.Tenker mest på de med mellomrom på 5-6 år.Fødte føste gang i 2000 og nå snart 6 år etter.Har hørt at etter 7 år blir man regnet som førstegangsfødende.Håper fødselen nå bli like grei som den første.OG er det noe forskjell på å føde gutt og jente?Mener jeg har hørt det et sted....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5316623-til-de-som-har-f%C3%B8dt-f%C3%B8r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Jeg skal oxo få nr 2 snart det er 7 år siden vi fikk første. Har oxo hørt dette med 7 år = førstegangs igjen. Spurte JM om dette, hvorpå hun svarte...."de sa så mye rart før i tiden",men hun var ikke enig,kunne ihvertfall strekke det til 10 år før en regnes som 1g igjen. Var jo litt trøst i det da. Men så går det vel noen år så sier de motsatt igjen hi hi

hei.

jeg kan kun svare utfra egen erfaring. Jeg har født tre barn, alle vaginalt. Det er 4 år og 6 år mellom fødslene.Jeg har fødd både gutt og jente.

For meg har fødslene gått raskere for hver gang. Det barnet som hadde størst HODEOMKRETS-38 cm( mot de to andre på 35 og 36 cm) gav meg vondeste åpningsrier og pressriene opplevdes også vondest.De to siste gangene har jeg fødd uten smertelindring. Det er jo vondt å føde det skal jeg ikke benekte, men det har vært vondt på en positiv måte:) Jeg har klart å bevare roen, holde fokus på at kroppen vet hva den skal gjøre og lytte til de signalene kroppen gir. Fødslene har vart ca 4 timer fra første ri til barnet er ute. Når jeg nå venter mitt fjerde er jeg innstilt på å føde uten smertelindring såfremst alt går som det skal.

Jordmor sa til meg at så lenge kroppen har vært gravid og fødd så "husker" den det!!

Lykke til med fødselen, håper det går greit og at du får en fin fødselsopplevelse:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...