Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Min lille jente på fire måneder har nektet å spise noe særlig de to siste dagene.... hyler hvis vi nærmer oss med både flaske og pupp.

Nå har hun ikke spist siden kl 10 i dag tidlig... og da drakk hun bare 100 ml. og sist gang hun spiste noe før det igjen var i går kveld og da brukte vi 3 timer på å få i henne 40 ml. Totalt i går drakk hun 200 ml....

Vil ikke ha noen ting, ikke grøt heller... Får i henne litt fruktpure( 1-2 teskjeer)

Hva kan det være? Holder på å gå på veggene her... for hun gråter som om hun skulle vært sulten også...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5315779-nekter-%C3%A5-spise/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg har akkurat samme problem som deg, min jente er 3,5 mnd nå og har tullet med maten i 3 dager nå.

Værts er det å gi pupp,hun tar flaska litt,men har hylepauser så å si HELE tiden,så det er veldig lite som går ned.

Jeg har ikke begynt med grøt enda.I går spiste hun bare ca 450ml...og det var en jobb å få ned.

Jeg har ingen råd til deg desverre,siden jeg sitter her ganske rådvill selv,mitt første barn også så jeg føler meg litt hjelpesløs.

Hun putter fingrene veldig mye i munnen og sutter og tygger på de, smokken som hun normalt er så gla i spytter hun rett ut igjen.

Har sett på gommene hennes men kan ikke se noe som skulle ligne på tenner som er på vei heller...men kanskje det er det?

Her ynker hun seg litt hele tiden egentlig,ikke direkte grining,bare klaging.

Jeg føler ikke det er magevondt heller...ikke lett det her.

Du får ha lykke til, håper det ordner seg med babymatingen for deg (og meg:) snart!!!

Vi slet med flaskenekt leeeenge!! ammet ikke.

Det som funket for oss var å gi flasken når barnet sov. Sugerefleksen tar da over styringen...

Rådene jeg fikk fra ammepoliklinikken var å prøve å gi flaske når barnet var veldig trøtt feks nettopp våknet, holdt på å sovne etc. Lykke til!

Håper det går over snart.

Takker for svar alle sammen... får prøve meg frem når hun er trøtt...

Hun må jo få i seg næring... I dag har hun fått i seg 200 ml, to teskjeer grøt og to teskjeer frukt.. Og det måtte tvinges i henne... er jo altfor lite mat for en liten baby på 4. mnd. Fikk heldigvis i henne litt vann siden det er så varmt...

Kan jo være tenner.. hun har klødd som bare juling, men det har jo hun gjort i to måneder nå... kan ikke kjenne noen tenner ihvertfall..

Lykke til til deg over her også.. håper det ordner seg for deg og..

Annonse

Vi hadde det akkurat som deg. Underholdt og sang og distraherte så godt vi kunne, og holdt på opp til en time for å få i han mat. Hvert måltid. Ca tre dager, deretter litt bedre ett par dager, så krise ett par dager. Og da var det plutselig en tann der. Kjente ingenting dagen før. Så det kan jo være det? Selv om sønnen vår var sju måneder, så får jo noen babyer tenner tidlig. Det er i alle fall skikkelig slitsomt! Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...