Gå til innhold

Har nå vært røykfri i 1 1/2 uke:-) . Håper dette kan være til inspirasjon og motivasjon for andre NY-eks-røykere og fremdeles-aktive-røykere.

Anbefalte innlegg

Har røyka i 20år jeg (uææææ), røyka meg gjennom 3vellykka svangerskap og fått 3nydelige barn. Som alle er friske fine smarte osv... aldri vært mye syke heller.

Nå er jeg altså gravid igjen er 6mnd på vei og sluttet o røyke for

1 1/2uke siden. Hmmm.... var er min motivasjon nå ???

Har hatt veldig dårlig samvittighet de andre svangerskapene og ja jeg vet skadene det kan ha for et foster om mor røyker. Men likevell var ikke d nok. Rart, men sant.

Tror d som motivere denne gang er det at Mannen oxo vil slutte, og han reknet ut hvor mye vi sparer på det. + De storebarna klaget over at vi røyka (kun røyka ute) og det at de klaget det har hjelpt meg til å finne en indre motivasjon. Har laget meg en liste som henge lett synlig på kjøkken:

En flott dag og IKKE røyke.!!

-

Finere hud (flott glød)

Bra hår

Penere tenner

Bedre ånde

God blodsirkulasjon (slipper å fryse)

Plutselig god kondis

Lever lengre

Sparer minst kr. ,- pr mnd (kr. ,-/år)

Blir et godt forbilde for barna!

Håper min "historie" så langt kan være til hjelp for andre. Jeg har fått meg en røykeslutt-fadder. Hun er en venninne som sluttet for 2,5år siden. Når jeg sliter veeeeldig med meg selv og røykesuget så kontakter jeg henne sms/msn og hun gir meg masse POSITIV feedback og bakker meg opp. Har du noen som kan hjelpe deg så prøv d.

Ja jeg er fremdeles fersk i røykeslutten, men dette skal jeg klare denne gang. Kjenner d på meg. Selv om Mannen ikke skule klare d så skal jeg for da vet jeg han tilslutt vil bli inspirert til å slutte han også.

Stor positiv røyke-slutt-klem fra en hardtjobbende ny-eks-røyker

Fortsetter under...

Gratulerer med 1 1/2 uke som røykfri!!! Jeg har nå gått to døgn uten røyk og det går egentlig ganske greit. Tenker mer på det fordi jeg kjeder meg og sitter alene i helga, men denne gangen skal jeg klare det! Har ikke bil og det går ikke buss så kommer meg ikke på butikken heller, bare flaks det nesten. Hehe :)

Hver gang jeg får lyst på røyk nå sparker lillegutt og da må jeg bare smile og tenke på at for hans skyld skal jeg være sterk, selv om det er beinhardt!

Lykke til videre, nå er det ikke mange dagene til all nikotin er ute av kroppen din...

Stor klem fra

• 2 uker senere...

Gratulerer til meg!!! Har nå vært røykfri i 3 1/2uke!! Slå den! Tusen takk til deg Håpefull86 for koslig og inspirerende innlegg... EN fin hjelp langs veien d oxo.

Spiser drops (sukkerfrie) og frukt så d tyter ut øra her, men d er vell bare bra.

Stor klem fra fremdeles røykfri jente,

*hovedinnlegger*

Så flott!!!

Det er flink pike det.. hehe..

Er selv her inne for å lese litt om hvordan dere jenter takler det med å slutte å røyke i forbindelse med graviditeten siden min bedre halvdel er så flink og slutter nå. Synes det er mye dritt på disse sidene, men meldinger som dette er virkelig bra..

Drops og frukt står på handlelisten hver gang her hos oss også.. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...