Gå til innhold

"Klumper" i morsmelken!

Anbefalte innlegg

Jeg øver som en besatt for å få lillemor her til å godta flaske. Jeg har pumpet en del morsmelk,og når jeg varmer den opp ser det ut som det er noen klumper i den! Nesten som om den er koagulert litt.

Og hvordan skal morsmelk smake egentlig? Jeg er litt fisen på det der, og synes det er litt ekkelt å skal smake på sin egen melk.. Hehe.. Men jeg må jo gjøre det for å kjenne om den er sur- den er ikke akkurat det, men syns det er en litt rar bismak av den. Kan ikke helt forklare, men den er som sagt ikke sur. Har smakt mme og den er jo god i forhold til mm! Søtere på en måte.

Tar også imot tips på hvordan jeg skal lære snuppa å ta flaske.... Har prøvd nå i tre mnd, ikke vil hun suge, og hvis hun tilfeldigvis skulle være så uheldig å suge, nekter hun å svelge det som kommer. . Hun er snart 4,5 mnd.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5314633-klumper-i-morsmelken/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har heller ikke fått min jente til å ta flaske, men min mann fikk det til! Jeg har prøvd og prøvd og ikke fått det til, men min mann fikk det til på første forsøk! Kan hende hun ikke vil ta flaske når det er du som skal gi henne, hun vil vel mye heller ha puppen din? Lettere å akseptere alternative spisemetoder når hun ikke kjenner mammalukten, kanskje? Jeg vet ikke. Jeg tror ihvertfall det var slik med vår lille tulle. Hun er to mnd.

Ang klumper i melken vet jeg ikke. Jeg ser jo at når jeg pumper meg er det akkurat som om melken skiller seg når den har stått i kjøleskapet, men den blir fin igjen når den blir varmet opp. Har ikke smakt mme, så det kan godt hende det er søtere enn morsmelk, men min melk smaker ganske søtt, synes jeg. Jeg får merkelig smak i munnen etter at jeg har smakt på melken, men kjenner ikke noen bismak idet jeg smaker.

Mange synes det er ekkelt å smake på melken, men ikke jeg. For mange er det nok prinsippet, og ikke selve handlingen som er ekkel, og det er helt normalt. Jeg har ikke problemer med prinsippet, men jeg tror jeg ville hatt problemer med å smake på mer enn et par dråper, det virker ufyselig å drikke noe som har kroppstemperatur. Men det tror jeg gjelder uansett hvilken drikk.

Takk for respons!

Vi har prøvd det meste- pappaen, mormoren og tanten har også prøvd å gi henne, har prøvd rett etter hun har våknet, rett før hun skulle legge seg, mens hun sov- you name it! Hehe....

Og når det gjelder å smake på sin egen melk- jeg vet ikke hvorfor, men synes det er ekkelt bare. Stiller det på lik linje med andre kroppsvæsker kanskje...?

Hm får bare vente og se om det kommer flere svar angående klumpene i melken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...