Gå til innhold

Noen fler som sliter med migrene her?

Anbefalte innlegg

Jeg sliter skikkelig med migrene, har det minst 4 dager i uken. Lest i felleskatalogen.no at jeg ikke kan ta noe migrenemedisin nå som jeg er gravid, så jeg spiser paracet, men det hjelper jo nesten ikke i det hele tatt! Dette er noe som virkelig sliter på meg, og jeg er redd jeg kommer tilå bli sykemeldt om dette ikke gir seg. (men det kan jeg jo ikke, for jeg venter på fast stilling)!! Håper det er noen av dere andre her som har noen lure tips om hvordan jeg kan bli kvitt migrenen!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5314580-noen-fler-som-sliter-med-migrene-her/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei du!

Jeg kan ikke si at jeg har migrene, men jeg har i de siste 3 ukene gått med kraftig hodepine som reduserer meg veldig. Jeg fikk et tips av en venninne som slet med det samme da hun var gravid og hun rådet meg til å drikke masse. Hørtes ut som et råd jeg hadde hørt hundre ganger før, men jeg tok det til meg og nå bælmer jeg 2-3 l vann hver dag...og det hjelper. Det hjelper ikke den dagen jeg drikker, men dagen etter.

hei

Sliter også med migrene, og det er ikkje så masse som hjelper nei, men eg har kjøpt mentholatum, trur eg det heiter og smører på pannen sånn at det blir nedkjølt og med to parasett og mørkt rom hjelper det litt men kan jo ikkje måle seg med tabeletter som vi ikkje kan ta.

Kan jo sikkert bruke migrenestiften også.

Den kjøler ihvertfall den kremen.

Det er utrulig slitsomt, har to barn fra før og kan jo ikkje bare gå på rommet å glemme alt rundt meg, håper nå når eg er komet i 15 uke at det kanskje skal gi seg litt.

Skal ihvertfall følge med om det er andre som har gode tips......

Jeg har ikke migrene, men en vanlig intens hodepine som har vart i en måneds tid. Blitt sykmeldt på grunn av den fordi jeg måtte ta paracetamol hver dag, noe som strengt tatt er ikke er veldig bra.

Synes du burde ta en prat med legen, man kan bli veldig sliten og deprimert av å ha vondt hele tiden, det blir ihvertfall jeg..

God bedring!!

hei!

JAAAA,eg har hatt mykje migrene, er vanligvis ikkje så mykje plaga,men etter eg blei gravid har det kome oftere og meir intensivt, ikkje kjekt :( Alt som hjelper er å sove for min del, i mørkt rom. Kjenner og at det kjem oftere når eg stresser og har lange dager...

Nesten som om det er jeg selv som har skrevet det innlegget der... sliter med migrene, og det har blitt enda verre etter at jeg ble gravid. Har hørt at slik som migrene oftest "forsvinner" når man går gravid, så ble litt beroliget når jeg leser at det er flere i samme situasjon. Som du sier så må man IKKE ta migrenemedisin, har snakket med legen min om dette. Håper det går bedre med dere alle, det må da jammen bedre seg etterhvert...håper jeg... Lykke til videre!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...