Gå til innhold

hun spiser så lite-tror jeg (samme som på juliklubben)

Anbefalte innlegg

legger det inn her også jeg siden det så lite aktivitet på klubbsidene. vesla er altså 11 mnd (i dag.. :-) vet jo ikke hva som er vanlig, men jeg syns hun spiser lite. hadde tenkt å gradvis slutte med mme, men da er jeg redd hun får i seg lite næring.

frokost

halv-hel porsjon grøt+ ca150ml mme+vann

lunsj

en skorpe av brød+ca120 ml mme

middag

toppen 1/2 glass middag, ofte ingenting+ 150 ml mme

kvelds

halv-hel porsjon grøt+vann

i tillegg spiser hun frukt, men det varierer mye for hver dag. brød vil hun nesten ikke ha mer, tygger bare på skorpene hvis hun får holde selv.

ble et langt innlegg dette her.. :-)

men hvor mye spiser deres? er jeg bare en nervøs mor...:-)

Fortsetter under...

Snuppa vår også spiser ekstremt lite om dagen.. Hun er mest glad i melka, og er lite lysten på både grøt, brød og middagsmat! Hun er snart ni mnd, og stooooor for alderen! :o)

Morgen:

160-70 ml melk

Frokost:

Hvis vi er heldige får vi i henne en snau halv porsjon grøt.. Som regel blir det bare en fem-seks skjeer av grøten, så er det stopp!

Lunsj:

Halv brødskive

Middag:

1/2 middagsglass og et halvt til ett fruktbeger..

Kvelds:

En snaut halv grøtporsjon hvis vi er heldige..

Og en 40-50 ml melk hvis hun har spist brukbart av grøten, hvis ikke drikker hun mer melk!

Jeg tenker sånn at de kanskje spiser mindre fordi de har sluttet å vokse så mye.. En teori kanskje?

ja det kan jo være derfor. hun er sånn gjennomsnittlig stor, og har et høøøøyt aktivitetsnivå..:-) så hun er jo ikke slapp, det hadde hun vel vært om hun fikk i seg for lite...? det er jo ikke uvanlig å spise mindre når det er varmt, men hun har vært slik en stund nå. jaja det går vel greit, får heller ta det opp på ettårs kontrollen hvis det fortsetter... :-)

Jeg har i hvert fall funnet ut at det er viktig å ikke "tvinge" i henne mat..

Man vil jo ikke at de skal få et anstrengt forhold til det å spise..

Hun har alltid vært litt vrien i matveien, men så lenge hun ser passe ut i kroppen er det vel ikke noe stress!

Det som går an er å blande litt olje i maten hennes slik at hun får i seg litt ekstra næring! :o)

Min spiser ikke noe mye fortiden han heller.

frokost: 1/2 pors grøt (av å til 2-3 sjeie bare)

Lunch: 1/2 fruktbeger

Middag: 1/2 - 1 glass middag

Kvelds: 1/2 pors grøt

Får vann og pupp til drikke=O)

er oppe ver 2 time på natta også poden her da usj..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...