Gå til innhold

mamma spiser om natten....... noen flere??

Anbefalte innlegg

Sitter på kjøkkenet og spiser ...Mamma til en liten (stor..) krabat på 6 uker, 53 cm og 4264 gr. v fødsel.

Vanligvis må jeg opp å spise mellom kl 03 og 05, føler meg litt unormal..... Lillebror vil ha mat med 2 - 2,5 timers mellomrom, la på seg 500 gr de to første ukene, har ikke veid han siden men han er i "godt hold". Han suger ikke lenge om gangen, av og til bare noen få "tak". Jeg har masse melk og er lettmelket. JM anbefaler at jeg skal amme han når han vil, men jeg håper han snart lar det gå litt lengre tid mellom hvert måltid. Så slipper vi å være så ofte våkne om natta. Noen flere som har babyer på rundt samme alder som vil ha ofte pupp?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5314278-mamma-spiser-om-natten-noen-flere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har babyen min blitt litt større, men som jeg husker mener jeg at det ble mye amming i begynnelsen.. Det går seg til etter hvert! :o)

Det gjør det meste med disse småttingene!

Jeg vil vel også tro at matlysta blir stor når du ammer og brenner mer kcal.. Du øker jo forbrenningen din med rundt 600 kcal i døgnet, og da blir man nok også litt mer sulten! :o)

Hei! Først av alt; gratulerer med din lille store krabat :-)

He he, sto ikke opp om natta og spiste, men til gjengjeld spiste jeg masse masse om kvelden og om morgenen. Man merker virkelig at apetitten øker! Er nok helt normalt det, det er jo nå vi faktisk spiser for to!

Når det gjelder intervallene mellom måltidene, så spiste min ca annenhver time (noen ganger oftere, av og til sjeldnere pga soving) på dagtid fram til han var ca 4 måneder. Spiste heldigvis sjeldnere på natta, da hadde han gjerne en eller to litt lengere perioder mellom måltidene (3-4 timer vanligvis, men noen ganger lengre).

Ved 4 måneder hadde han noen skikkelige økedøgn der han ville ha mat hele tiden, og etter det har han begynt å spise litt sjeldnere på dagen (er 5 måneder nå), men spiser til gjengjeld like ofte på natta som på dagen. Så tror det meste kan være normalt, men det går seg til etterhvert. De bruker jo mye kortere tid på hvert måltid når de er litt eldre, og vanligvis sovner vi kjapt igjen etter nattmåltidene begge to. Men gleder meg til å kunne sove en hel natt :-)

Men kjenner også flere som har hatt babyer som sov rundt fra de var noen uker gamle, så det er også mulig. Krysser fingrene for at krabaten din snart begynner å sove lengre økter!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...