Gå til innhold

Hvor ofte fester dere etter dere har fått barn?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Feste? Kva er det?

Guten vår er 8,5 mnd og eg har ikkje smakt ein dråpe alkohol på over to år. Men så har eg aldri drukke noko særleg heller, så det er ikkje noko savn.

Men eg prøver å ta meg ein kveld ute av huset ein gong i veka. Går som regel etter knøttet er i seng, drar til ei veninne og speler kort og prater. Og så har vi barnevakt ein kveld ca annankvar veke, når vi speler rollespel med vener. Både vi og dei har barn, så vi speler annankvar gong der og annankvar gong her.

Annonse

vi fester dersom det er noe som skjer som vi vil være med på...mange 30- års lag f.eks...så det kan gå mange mnd uten fest, og plutselig er det noe 2 helger på rad...sjelden vi går ut på byen egentlig, men det hender det også...

det hender også at vi har tulla hos besteforeldre og går ut å spiser og drikker vin, og sover leeeeeeeeeenge dagen etterpå:-)

Jeg har vært ute med venner 2 ganger siden Guro ble født, samboeren min 3 ganger tror jeg. har ikke hatt barnevakt enda, hun er snart 5 mnd.

Har ikke sånn kjempelyst til å ut og feste i grunnen...

Men trener to kvelder i uka da, så jeg kommer meg litt ut alene :)

Vi var på julebord med jobben til mannen når babyen var 3 mnd. Ikke akkurat festing men en liten tur ut. Ellers ingen ting. Hun er nå strax 9 mnd.

Men det skal sies at vi nesten ikke var ute flere år før vi fikk barn heller. Kanskje noen ganger i året bare.

Fester og fester fru Blom :-) Jeg har vært på konsert 3 ganger etter at småtten ble født (han er 5 måneder nå). Første gang satt foreldrene til mannen min barnevakt hjemme hos oss, andre gangen ble mannen min hjemme, så da trengte vi ikke barnevakt, og tredje gangen passet mine foreldre ham her hjemme. Syns det er greit at man har noen faste som barnevakt, som ungen kjenner godt fra før.

Han har også vært med på fest (hvor både jeg og mannen min har vært helt edru, og han har sovet i vogn ute på gangen der vi hele tiden har kunnet høre ham og se vogna fra stua der vi satt, og så dro vi hjem da han våkna for kveldspuppen, og resten av forsamlinga begynte å bli litt brisne).

Har vært ute på byen tre ganger siden poden ble født. Han er straks 4,5 mnd. Skulle ønske jeg kunne vært ute mer, men har nesten ikke overskudd til mer festing enn det foreløpig!!! :-(

Særlig kjipt er det nå om sommeren... Aaargh... Ja, ja, trøster meg med at jeg ikke er høygravid, jaffal... :-D

Annonse

Spørs åssen man definerer fest.

Kan godt finne på noe sammen med venninnene hver helg (kun single, barnløse venninner), men når de tar en flaske vin tar jeg et glass eller en øl.

Blir med ut innimellom, men iom at jeg må amme på nattmorran begrenser det seg selv hvor mye man ¨kan drikke..

Er så "priviligert" at jeg har en mann som ikke drikker (blir kjempesyk av alkohol) så vi bytter venninnekveldene mot garasjekvelder :)

Så er vel like sosial som før, men ikke like full, kan man vel si...

tror jeg har vært ute å festet 2 el 3 ganger siden lillemor ble født, hun er 7 mnd. Gubben har vel vært ute 5-6 ganger tror jeg. Vi har aldri hatt barnevakt og vært sammen ute. Før jeg ble gravid med lillemor var vi vel ut kanskje 1 gang pr mnd. Men jeg var ikke så veldig "festløve" før jeg fikk barn heller, tok meg kanskje en fest 1-2 ganger pr mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...