Gå til innhold

hvorfor kan jeg ikke varme mme i mikro to ganger?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

...........og så var vi da på'n igjen ;/

Vel, for å gi deg inn med TESKJE.....

Hell noen dråper med mme i mikroen på kvelden. La det stå til neste morgen..... Se da på den nydelige bakteriefloraen som har grodd frem sånn plutselig over natta.......

Samma dritten er det du pga grådighet driver og har i ungen din.......

Ellers;

1 pakke mme koster 89kr. 1 pakke mme gir ca. 10l.

1l mme koster da kr. 8,90.

1dl mme koster dermed kun 89 øre........

Hvis du bruker nan og vannmetoden, så koker du opp passende mengder med vann, har på egnede flasker, og setter i kjøleskapet klar for bruk. Og så blander ut ønsker mengde mme akkurat der og da.....

Er ungen trøtt, så blander du ut kun halv mengde av vanlig, og var jo ungen sulten allikevel så blander ut mere. Slik så er det kanskje mme for f. eks 40 øre du hiver ut, og det er vel ikke så ille ???

ville du ha varmet opp samme glasset med helmelk 2 ganger og drukket det? æsj..

det har vel med næringsstoffer i melken å gjøre..nei jeg vet ikke, men jeg kommer aldri til å gjøre d.det er det bedre å lage en stor ferdigblandet porsjon på flaske å sette i kjøleskapet, så heller du litt og litt på en ny flaske etter behov =)

takk for svar,men den tonen likte jeg ikke.

er en grunn til jeg spurte.

den mme jeg gir henne er basert på soya så koster 250 kr!ikke 89....

derfor jeg spurte.

men nå skal jeg ta til rådet ditt.viktigest at hun ikke får i seg noe dritt.

takk

Hvorfor er alle her "anonyme"? Tør dere ikke ha ett "navn?

Men altså.

Kaster bort masse melk. Hvor gml er babyen?

Mi er 5,5 mnd og har siden hun var nyfødt til 4 mnd fått mat hver 3.time, bortsett fra på natta. Fra 4 mnd til nå får hun hver 3. eller 3,5 time. Utenom det så sover hun mye.

Fra 1030-1230

Fra 14-15

Og hvis vi er hjemme fra 1630-1730

Hun gnir seg i øynene å lager misfornøyde lyder, jeg bærer henne da rett opp på rommet sitt i senga si.. legger henne våken, hun prater en del men så sovner hun uten at jeg er tilstede.

Ellers legger jeg henne ca 19 og så sover hun til 630. Da skifter jeg på henne og mater henne alt på rommet hennes, så sover hun videre 1-2 timer.

Prøver bare å hjelpe deg på å kille mellom trøtthet og sult. Putt tutten i henne og har hun bare sugebehov så er hun fornøyd med den..

Du kan vel varme opp to ganger i løpet av ett måltid, men ikke mellom måltidene. Hvis du syns vi svarer rart kan du høre med helsesøster, der får du nok dine svar ;-) Husk å kok flaskene til hun er 6 mnd da, og kok vannet du har på flaskene - fra kaldt vann.

jeg skjønner hva du mener HI!! Vi og kaster en del melk som ikke blir drukket... Men jenter jeg syns ikke det er nødvendig å svare sånn når noen spør om noe!!!! En gang varmet jeg en flaske to ganger.. Er ikke jeg gærn??? Jenta mi overlevde, hun sitter her faktisk med meg nå : )

Annonse

grunnen til at man ikke skal varme melken flere ganger er fordi det gror melkebakterier i oppvarmet melk, og den oppblomstringen av bakterier skjer etter en time. det er ikke i utgangspunktet barnets egne bakterier som er farlige. jeg vet ikke hvordan dette er i forhold til soyamelk, men det er i allefall de anbefalingene jeg har fått i forhold til NAN, som jeg bruker. etter hvert vil du sikkert komme inn i mer rutine i forhold til når du gir mat, jeg skjønner godt frustrasjonen din, men håper du fikk "litt" svar i allefall:)

Ja, og jeg brukte vann rett fra springen som jeg blandet med mme pulveret og så varmet opp i mikroen. Det gikk helt fint det. Tror mange av de reglene som står bakpå kartongene er for å hindre eventuelle søksmål.

Men å varme opp melken flere ganger er nok ikke så lurt, pga. bakteriefloraen som elsker å leve i oppvarmet melk.

Om du synes det er vanskelig å beregne kvantumet så kan et tips kanskje være å lage en dagsrasjon i en mugge. Når du hører at nå er babyen uten for all tvil sulten, så heller du i en god porsjon. Er du usikker så heller du bare i en mindre mengde. Virker barnet fortsatt sulten - er det bare å helle i mer. Etterhvert som rutinene sitter hos dere begge så vet du mer sikkert hvor mye du skal gi til hvilken tid på døgnet. Mye rett etter en lang lur, litt mindre når det er snakk om "mellommåltider" osv.

PS: Se bort i fra det ufysjelige første svaret du fikk. Ikke rart at personen underskrev med "anonym".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...