Gå til innhold

Nysgjerrig...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg hare noen spørsmål til dere homofile par som er gravide her. Er rett og slett bare nysgjerrig... Hvordan blir dere gravide? Hvilke metoder, altså? Hvis man ville hatt en kamerat som donor, hvordan ordner man det? Og dere som benytter klinikk - hvor mange prøverunder har dere hatt?

Klem fra

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har valgt og bruke klinikk. Første gangen ble vi gravide på første forsøk. Da fikk vi ei nydelig datter som er blitt to år nå. Nå er vi i gang igjen, og vi skal ha femte inseminasjon i august.Så det varierer vel veldig da antagelig. Jeg kan ikke svare på hvordan man gjør det om man bruker en kamerat for vi har ikke engang vurdert det. Dette har med og gjøre at vi ønsker kun to foreldre. Ingen tredjepart som man må ta hensyn til hva gjelder foreldrerett og slikt.

Spørr mer om det er mer du lurer på. Liker og kunne informere om noen har spørsmål, da blir litt av det mystiske og "farlige" liksom litt borte!

Skrevet

Hei og takk for svar!

Kjenner du noen som har brukt venner som donorer og hvordan de har gjort det da? Er det "vanlig"?

Skrevet

Jeg kjenner ingen personlig som har brukt venner som donor , nei. Vi kjenner personlig bare et annet lesbisk par som har barn, og det barnet er fra et tidligere forhold med en mann. Vet jo om endel som har brukt venner, via andre forum på nettet. Og de har gjort det sånn at mannen har gitt fra seg sine svømmere i en kopp, brukt engangsprøyte fra apoteket. Da gjerne 1ml. etter hva jeg forstår, og så sprøytet det opp i skjeden. Om det er vanlig vet jeg heller ikke. I følge andre forum på nett virker det som det er et lite flertall som bruker klinikk, men det er ikke noe jeg VET noe om.

• 4 måneder senere...
Skrevet

Hej.

Vi er et lesbisk par fra Danmark som prøver at blive gravide via klinik. Indtil videre har vi forsøgt 3 gange uden succes, men det er vist normalt. Vi har fået at vide, at der i gennemsnit skal 4-5 forsøg til. Det afhænger selvfølgelig også af kvindens alder. Vi overvejede selv at få børn med et bøsse venne-par, men syntes det blev for kompliceret med fire forældre. Helt konkret skal fyren vist bare ordne det i en kop og så bruge en engangssprøjte. Men så er der jo lige risikoen for sygdomssmitte...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...