Gå til innhold

Hva er mase rier? + Lurer paa om noe kanskje vil skje snart... ???

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har ikke kjent kynnere foer i svanger skapet, men de siste 2 nettene har jeg hatt de (har termin paa mandag, den 12.). Har kjentes ut som menssmerter, og tiltider var de relativt sterke. De startet kl 3 i natt, og fortsatte aa komme frem til kl 7 i morges. I loepet av dagen kjente jeg ingenting, men naa har det begynt aa komme tilbake noen smaa mensmurringer.. (ikke saa sterke eller saa ofte som i natt)

Fikk brun utflod i gaar, og enda mer i dag + litt blod, og lurer paa om dette kan vaere en liten del av slimproppen..?

Hva synes dere jenter, hoeres det ut som om ting kan komme til aa skje snart?

Jeg lurer ogsaa paa om noen kan fortelle meg forskjellen paa maserier og kynnere...? Noen som vet?

Er alt jeg har klart aa tenke paa i dag.. Og lurer veldig paa naar den lille vil bestemme seg for aa komme... Setter veldig pris paa svar!

Ha en fin helg!!

Fortsetter under...

*Hei! Spennende da! Høres ut som noe er på gang. Sikkert slimproppen som har gått ndg brun utflod. Kan komme litt og litt. Da jeg fødte sist gikk jeg med maserier i 2 uker. Tror ikke du kommer til å gå like lenge da. Det begynte med meg som regelmessige sterke kynnere som minnet om menssmerter. Husker de startet på kvelden og varte flere timer før de plutselig stoppet opp. Men jeg gikk med kynnere hele svangerskapet da. Trodde jeg skulle føde hver kveld. Til slutt ga jeg opp. Men når riene kom var jeg ikke i tvil. Maserier er sånne sammentrekninger, lette rier som er litt vonde og som kommer regelmessig/ eller flere over tid. Noen mener det er det samme som sterke kynnere. Vanligvis er kynnere smertefrie og skal ikke komme regelmessig. Men hos meg gjør de det hvis jeg har stresset for mye.

Siden du ikke har hatt kynnere før og livmoren har begynt å jobbe, tror ikke jeg det er lenge til noe skjer med deg. Kan jo aldri vite uansett. Forsøk å slappe av i allefall. Du kan jo ringe føden i og med at du har hatt brunlig utflod. Man skal vel alltid ringe hvis det kommer blod.

Masse lykke til i allefall. håper du ble litt klokere.

Hei juniglede!!

Jepp!! Jeg tror absolutt noe er på gang. Jeg har heller ikke kjent en eneste kynner elle rie eller maserise eller hva pokker "alle" har.... *smile* så hadde jeg fått en nå...ja, så hadde jeg stått i dørkarmen på sykehuset før den var ferdig... :)

Neida.. fra spøk til alvor. Jeg synes du skal ringe til sykehuset ditt jeg.. Bare for å fortelle om den brune utfloden og blodet. Mener å ha hørt at det skal man alltid gjøre, så lenge det er snakk om blod.

RING NÅ!!! :)

Så oppdaterer du oss etterpå!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...