Gå til innhold

Kan man få noe beroligende før planlagt ks?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, rent fysisk blir man jo slapp, siden man blir lammet fra under brystet og ned. Tror også hvis man begynner å hyperventilere, så får man vel oksygen maske som kan hjelpe.

Men det er ingen grunn til panikk - legene vet hva de gjør og det er en kjempe fin opplevelse!

Annonse

Jeg tok høye kneløft et kvarter etter at jeg kom på overvåkingen med forrige ks.

Tenk at det tar bare 5 min å få ut barnet, men ca. 25 min å sy igjen. Med en gang babyen er ute, får du mere dop, og er litt mere avslappet!

det er og helt vanlig å få den stor "shaken" når du trilles inn på operasjons bordet, og anestesi er veldig flinke til å ta vare på oss! Både når det gjelder trøst og dop!!!

Dette kommer du til å klare helt fint!

Ønsker deg lykke til!

Hei Elle melle! Tusen takk for svaret ditt. Jeg forstår at både beroligende og smertestillende må begrenses med tanke på at det går over til barnet. Likevel klarer jeg ikke la være å uroe meg for at jeg skal få skikkelig panikkanfall i det jeg trilles inn i operasjonssalen. Jeg savner egentlig å lese om hvordan det oppleves å føde via keisersnitt. Det at det bare tar fem min å få ut barnet er godt å tenke på. Jeg håper jeg vil klare dette fint uten å bekymre meg unødig mye på forhånd. Skal du føde via ks denne gangen også? Kanskje du kan forelle litt om hvordan det opplevdes da? Takker og bukker så mye for responsen!

Klem

Hei! Jeg hadde Ks i august i fjor, og jeg grudde meg utrolig! Det var medisinske årsaker til at jeg hadde Ks, men jeg ville mye heller føde normalt. Synest operasjoner, det at noen skulle skjære i meg var en svært så ubehagelig tanke!

Jeg spurte ikke om å få noe beroligende før ks, men det går det jo an å gjøre. Men når det er sagt så var jeg rimelig omtåket under snittet, så kan jo være jeg fikk noe for alt jeg vet. Klar i hodet var jeg, men jeg var sååååå trøtt. Jeg som var vettskremt av hele opplegget, hadde lyst å bare sove! ;-)

Husker jeg synest det var en helt merkelig situasjon. Jeg var vettskremt, og alle disse "operasjons folkene" var så blide og hyggelig. ;-)

Panikkangst hadde jeg ikke, jeg blir vel på en måte "rolig" i skumle situasjoner som jeg vet jeg ikke kan komme meg ut av. ;-) Og galgenhumor har både jeg og sambo. Hehhehe....

For meg var hele opplevelsen veldig fin. Og det er faktisk HELT sant, det var ingen ting å være redd for! Det kommer til å gå så fint!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...