Gå til innhold

Hvordan introduserte dere flaske? Sønnen min vil ikke...

Anbefalte innlegg

Jeg har en fullammende sønn på fire måneder som er veldig uinteressert i å drikke av flaske. Har prøvd med MM, to typer MME og maisvelling. Han er rett og slett ikke interessert i å suge på tuten og blir sur og lei når vi prøver for lenge. Har nå prøvd flaske fra Avent, Nuk og en helt "vanlig" flaske fra apoteket (skal prøve MAM i morgen). Har også prøvd med kopp og tutekopp (MME), men der ser ut til at han ikke liker smaken og han svelger i hvert fall ikke frivillig. Hvor lang introduksjonstid hadde du? Har du noen tips til hvordan vi kan komme i gang? Alle råd mottas med takk... (skal gifte meg i juli og tenkte at det hadde vært greit med en kveld med flaske...:-)

Fortsetter under...

Hehe,hadde det på akkurat samme måten jeg også,med snuppa mi... Jeg gjorde noe som sikkert er fy-fy,men duppa tuppen av smokken på flaska i bittelitt syltetøy...vistes ikke på smokken da,men smaken var der,å dette gjentok jeg 3 ganger,og etter det godtok hun flaska:o)

Min gutt ville heller ikke ta flaske (5 mnd) og er lite intr. i smokk. Men jeg har nå prøvd i 3-4 dager. Pumpet meg sånn at jeg kunne gi MM på flask istedet for MME (kun en ny ting da).

Det ble noen tårer og mye protester. Men prøvde å "dytte" inn flaske i ca 10 min. Så fikk han puppen. Så prøvde jeg igjen neste dag. Holdt på ca 10 min tid, litt sutring og sure miner, men så tok han den litt. Så litt neste dag. Ventet til det var godt litt tid siden siste amming, sånn at han var sulten, og prøvde med flaska. Det gikk mye bedre. Så nå tar han den mye lettere. Tror litt gradvis tilvenning (kanskje med litt "mild tvang") er lurt. Nå får han litt flaske og pupp etterpå. I dag var han fornøyd med bare flaske :-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...