Gå til innhold

Noen som har fått svangerskapspenger her???? Og på hvilket grunnlag???

Lykkelig mor til tre

Anbefalte innlegg

Og på hvilket grunnlag har du fått svangerskapspenger?

Jeg har ikke rett på sykepenger, kan derfor ikke sykemelde meg.

Lurer på om det er noen som har fått svangerskapspenger via trygdekontoret som kanskje er litt i grensen for å kunne få det?

Og jeg snakker om svangerskapspenger.. ikke fødselspenger.

Fortsetter under...

Hei,

jeg gikk på svangerskapspenger sist svangerskap fordi jeg jobber med ungdom hvor det kan være fare for utagering, selv om dette sjelden skjer. Jeg jobber mye alene og derfor søkte legen min om at jeg skulle bli omplassert til andre arbeidsoppgaver, dette hadde ikke arbeidsgiver mulighet til, noe han må bevise overfor trygdekontoret. jeg fikk da innvilget svangerskapspenger. Kriteriet er at arbeidet kan skade fosteret, stress på arbeidsplassen kan være en slik grunn, snakk med jordmor eller lege. Jordmor kan søke om omplassering for deg, men ikke gi deg sykemelding.

• 2 uker senere...

Fikk svangerskapspenger på samme grunnlag som overnevnte - det som var flott, var at jeg kunne gjøre noen utvalgte oppgaver for arbeidsplassen ( arkivering, utvikling av fagsystemer osv) i perioden, noe man ellers aldri hadde fått til - så her var det vinn-vinn situasjon. Men jeg blir litt skeptisk når arbeidsplassen sier de IKKE kan tilrettelegge - da styrer lommeboka over personalpolitikken....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...