Gå til innhold

Noen som har fått svangerskapspenger her???? Og på hvilket grunnlag???

Anbefalte innlegg

Rehabiliteringspenger gir ikke grunnlag til fødselspenger.. derfor er ikke det aktuellt. Da risikerer jeg å få utbetale en engangsstønad i steden. Og det synes jeg er helt forferdeig.. når jeg hele tiden har forsikret meg om at jeg har gjort ting riktig... og at det er andre som har feilinformert meg.

Fortsetter under...

Det er stort sett personalkontoret jeg har rådført meg med. De har sjekket opp med trygdekontor.. og jeg har fått feil info.

Håper også at dette ordner seg ,... *sukker*

svaret over var ment til anonym litt opp her... :)

har ikke rett på sykepenger før etter fødselen!?!?!?!? Helt sjanseløst.. men jeg har rett til å ta sykemelding om noen uker. Men da får jeg ikke lønn for det jeg sykemelder meg.. OG det vil få konsekvenser for fødselspengene mine.. mindre utbetalinger... det er helt sykt hele greiene.....

uff dette høres ikke lett ut.

Arbeidsituasjonen din gir deg rett på svangeskapspenger, men jeg vet ikke hvordan det er i forhold til at du har "brukt opp" retten til sykepenger.

Jeg har hørt at om du er sykemeldt fram til perm så er det lønnen FØR sm som skal ligge til grunn for fødselspengene

Det betyr at om du blir SM nå så får du ikke Sykepenger MEN Likevel fødselspenger DETTE ER JEG IKKE SIKKER PÅ men har hørt det

Lykke til

Heisann, hvordan går det me deg??

Jeg har lest gjennom situasjonen din og må si at jeg syntes den virker ganske håpløs ja.. Men det finnes helt sikkert en løsning.

Jeg går selv på svangerskapspenger i deler av stillingen min fordi arbeidsplassen min ikke kunne omplassere meg fullt... Og det er jo veldig greit å slippe å være sykemeldt.

Det var jordmoren min som anbefalte meg dette, ogh hun fylte også ut papirer fra arbeidstilsynet som tilsa dette. At enten måtte jeg omplasseres ellers måtte jeg få svangerskapspenger. Hun forklarte også grunnen for omplasseringen/ svangerskapspenger på dette skjemaet. I din sak, er det jo ikke noe psykisk bra å være på jobb. Og din psyke har jo mye å si på hvordan fosteret har det, og dermed bør det jo være muligheter for å søke om svangerskapspenger av den grunn. Når jeg fikk skjemaet av jordmor gikk jeg og snakket med ledern min og sammen fant vi ut hvordan vi ønsket å gjøre det. Dette blir kanskje litt vanskelig i ditt tilfelle,om det er lederen du har problemer med men prøv.. Du har jo krav på dette om skjemaet først er fylt ut fra jordmor sin side. Etter samtalen, sendte jeg kun skjemaet til trygdekontoret med utfyllende kommentarer og svangerskapspengene var innvilget. På TK sa de at det ikke var noe stor/ lang saksbehandling av disse sakene da de på en måte ble "innvilget" av jordmor og din leder. De ser også mye heller at gravide får svangerskapspenger enn sykemeldinger dette fordi da minsker statistikken på sykemeldinger, og det er de jo opptatt av.

Tror det er hensiktsmessig å snakke med en jordmor fremfor lege om dette, da i følge min jordmor iallefall legene helst sykemelder og ikke helt er inne i den nye rutinen med svangerskapspenger.

Lykke lykke til ialefall, håper det ordner seg.

Annonse

Hei lillip.

Jeg har i dag snakket med bedriftshelsetjenesten. Skal på møte med de om noen dager. Har også fått meg time hos jordmor. Håper virkelig at det ordner seg.

Takk for at du tenker på meg :)

Skal skrive og fortelle hvordan det går, når jeg har funnet ut av mer.

Får bare håpe at om jeg skulle få svangerskapspenger... at det da IKKE går ut over rettighetene mine til fødselspenger... og at jeg da får utbetalt etter lønnen jeg skulle hatt i 100 % stillingen. Nå for tiden stoler jeg ikek på noe før jeg får alt skriftelig. Så det vil nok ta noen uker ennå før jeg har alle endelige svar. Får bare da HÅPE at det er positive svar... slik at jeg kan nyte sommerferien når den kommer.. for så og se hvordan kroppen og formen er. Det hadde blitt en luksus nå å vite at OM jeg trenger det.. f.eks om jeg får bekkenløsning.. så kan jeg være hjemme...

Vi får se..

Kryss alt dere har.. tror jeg trenger det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...