Gå til innhold

August: keisersnitt den 1 august


mamma til  4 gutter

Anbefalte innlegg

Heisann

 

Da har brevet kommet og datoen er satt, det blir planlagt keisersnitt tirsdag den 1 august.

 

Greit at den er satt nå, det går jo faktisk ganske fort dette her

 

Det eneste som jeg tenker på er at det ikke er så mange dager fra denne dato til termin satt på ul i uke 18 og jeg selv mener den er satt noen dager senere enn som er virkelig.

 

Jeg ringte i dag og forhørte meg litt om flytting, men det var visst ikke noe å tenke på.

 

Kom jeg i fødsel før den tiden var det bare og ringe og de ville ta KS der og da.

 

Ja det er vell ikke mer jeg kan få gjort enn å godta datoen.

 

Ellers har jeg det bare supert om dagen og håper dere har det samme.

 

Ønsker dere alle en god og varm helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei!

Hvis jeg forstår deg rett så mener du selv at du har termin noe tidligere enn det ultralyden sier.

 

Samme "problem" har jeg. Termin ut fra ultralyd i uke 18 er to uker senere enn det jeg selv mener er den rette termin. Mener også at ultralydterminen absolutt ikke kan stemme i forhold til befruktning, siste menstruasjon og da jeg tok testen. Men dette vil ikke jordmor og lege bry seg om.

Så er det slik at jeg antagelig må ta keisersnitt. Jeg har ikke fått datoen for det enda, men det vil antagelig bli etter datoen for det jeg mener er rette termin. Dermed er jeg redd for at fødselen skal sette i gang før det planlagte keisersnittet og at noe skal gå galt.

Lurer på hvem som har rett. Noen som har erfaring med dette fra før?? Kan ikke leger/jordmødre ta feil???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

 

Ja du har forstått med rett, det er så innmari dumt at de bare går etter den ul terminen fra uke 18.

 

For som regel vet en da mye bedre enn dem når det kunne være mulig at det skjedde en befruktning og jeg tror neppe at alle barn vokser så utrolig jevnt at det kan påstå at det kunn er denne terminen som skal være den rette.

 

Jeg er ganske sikker på at dem har tatt feil opp til flere ganger men det er jo det at de kan ikke står for sine evt feil vet du.

 

Så da får jeg bare gå her enn så lenge da, jeg har så på følelsen at jeg kommer til å føde før og at det ikke blir noe KS, men jammen skal jeg ta det opp med min jordmor på neste time.

 

Pokker pøkk, for norges helsevesen PHU

 

god helg i allefall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...