Gå til innhold

Juni: Har dere kallenavn/kosenavn på barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her går det mye i Lillemann, Bror (er vel kanskje ikke et kallenavn da, men, men) og Bortskjemten :-).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her e det klumpen :)

Skrevet

Lille-Bolla, snuppa, snuppemor, tøysekoppen for å nevne noen:)

Skrevet

Her sier vi Gulleklumpen, Lillgubben, Knottetott og Poden

Skrevet

Går mest i snuppa, bolla eller prinsessa :)

Skrevet

lille klumpen, klumpenstumpen, gullet, guttelutten, eller johansen (han heter johan) går det i her ...

Skrevet

påsan, kompis, tullebukk er vel de vi bruker mest..:)

Skrevet

søta, søster, lotte,prinsessa, lillesøs

Skrevet

Har mange forskjellige. Vennen, elsklingen, gullungen, babyen... Men det mest sære er stompelompepompen. Av ein eller annan grunn byrja eg å kalle han det på sjukehuset, og framleis seier eg det av og til når vi kosar skikkeleg.

Skrevet

gulljenta, tøysekoppen, troddel (troll) mili, osv... kjært barn har mange navn :D

Skrevet

Her går det i gullet, snuppy, troddel ( trollet som kian skrev), tøysejentå, budda ( ser ut som en liten budda når hun sitter), jentå mi osv. Kjært barn har mange navn ja :)

Skrevet

Her går det i Sanderklumpen, Sanderen, gullet, osv :)

Skrevet

Hei! Ja, i Tsjekkia har alle, men det er ikke helt samme som kosenavn, det er diminutiver av det egentlige navnet. Som f. eks. Basse for Sebastian osv. Så Zoe kalles for : Zoe, Zoi, Zoenka, Zojce, Zojulka, Zojik, Zojushka, Zojinka osv. Men i tillegg har vi våre egne... som bobsh, shnufinka, bobi, kotye (betyr kattunge på tsjekkisk), pishishinda osv. blir sikkert veldig morsomt for dere nordmenn (norske damer, mener jeg :) )

Skrevet

sebbegutten min,gullklompen,kosegutten/koseklumpen++++ kunne fortsatt i evigheter hehe ;)

Skrevet

Her er det Pus el Celine Pus.

Skrevet

Her går det i gullet, gullegull, og gullet til mamma:-)

Skrevet

OOOOOps! Kom visst inn på feil forum. Skulle være på juli, men så trykket jeg feil! Beklager så mye!

Skrevet

Går mest på snuppen, klompen, junior, go gutn, litjmainn, for å nevne noen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...