Gå til innhold

Ammeslutt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man bare slutte tvert av med ammingen? og går brystsprengen vekk etter noen dager? eller skjer det noe da? trenger svar nå!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke bråslutt med ammingen - du kan få brystbetennlse. Først bør du trappe ned, hvis det ikke går Ha på de ha på en litt stram bh for å simulere brystsspreng. Får du spreng må du håndmelke ut for å lette på trykket! Får du kuler måå du tømme brystet helt.

kan jeg spørre hvorfor du skal slutte og hvor gammelt barnet er? men husk amming eller ikke amming er DIN avgjørlse

Skrevet

Jenta mi er 3 uker gammel.. hun vil ikke ta brystet uten skjold på.. og virker kjempe uintressert. forstår liksom ikke hva som skjer...og det tar ca 10 min hver gang vi skal amme før hun begynner å suge. har gitt litt mme på flaske og det går mye bedre. amming skal jo være noe som er kjekt for både mor og barn og her er det bare stress..

Skrevet

Hun er sikkert bare forvirret mht sugeteknikken. Forstår at du er lei, det er skikkelig fortvilende når barnet ikke vil ta brystet. Da føler man seg ikke som noen god mor, skikkelig selvtillitsknekk. Men jeg ville prøvd videre. Alle babyer er født med sugeinstinkt, og det er først og fremst pupp de er innstilt på å suge på. Kanskje du bør prøve andre ammestillinger? Denne er kjempeartig:

Prøv å legge deg på ryggen med mage og bryster bare, og legg henne oppå magen din med ansiktet mot brystet ditt.

Instinktet vil drive henne til å lete etter brystet ditt, finne det og begynne å suge. (Hvis et nyfødt barn blir lagt oppå morens mage rett etter fødselen, vil det straks begynne å lete etter en pupp, og faktisk klarer de å finne den og kravle seg dit selv! )

Du kan legge henne med munnen rett på brystvorten, så slipper hun å lete.

Jeg har prøvd det med min jente på to mnd når hun har tullet og ikke villet spise. Det virker som om instinktet tar overhånd, og hun spiser som bare det, selv om hun har strittet imot i en annen stilling like før.

Og det er ganske morsomt.

Lykke til, håper du vil prøve dette :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...