Ullbærta Skrevet 9. juni 2006 #1 Del Skrevet 9. juni 2006 Var hos jordmor i dag og pratet om fødselen. På spørsmål om hvilke ulike bedøvelser det er mulig å få fikk jeg følgende svar: "Vi har rispose som vi kan varme i mikroen, varmt vann hvis badekaret er tilgjengelig, også kan du bevege deg slik at du kanskje finner stillinger som hjelper på smerten." Joda, skjønner at rispose, varmt vann og bevegelse kan virke smertelindrende, men det går vel ikke akkurat under kategorien bedøvelse?! Noe mer enn dette sa hun ikke. Orket ikke å spørre heller for jeg skjønte jo tegninga, hun er åpenbart motstander av bedøvelse så da får jeg heller forsøke å finne noen andre å prate med. Synes uansett at det var ganske sparsomt med informasjon hun ga, hun kunne f.eks. opplyst om lystgass og epidur som jeg vet at de kan tilby, og heller sagt noe om ulempene ved det... Følte meg rett og slett litt umyndiggjort når hun bare droppet hele temaet. Noen andre som har møtt prinsippfaste jordmødre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå