Gå til innhold

hva spiser 1/2åringene deres til middag?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Da lillefjert var 6 mnd spiste han grøt til frokost og kvelds. Til middag, etter at vi hadde innført det- et helt middagsglass beregnet på 8 mnd. Han likte ikke 6 mnd glassene.

Nå er han 8 mnd og spiser 1 års glassene =)

Annonse

Jag har gett min dotter mat sedan hon var 4 mån, och har en näringsfysíolog som har instruerat oss i vad vi bör ge henne. Min dotter får inte gröt pga högt kolhydratinnehåll, och jag lagar all mat själv (vill veta vad maten innehåller dvs minimum m kolhydrat, mestadels omega 3 fetter, samt att den helst skall vara ekologiskt och utan E-stoffer) Det kan låta komplicerat men det är det inte. Hon har också fått udos choice olja sedan födsel, och har hela tiden varit ett par månader "före" i utvecklingen och har aldrig haft problem m magen. Hon älskar mat! Och då ger jag henne inget med söt smak eller med högt kolhydratinnehåll. Nu får hon mjölk på morgonen+ 1/2avocado, ca 11.30 får hon middag ex mosad kycklinglever, blomkål och linfrölja (ca 110 gr)+ vatten ca 15.00 1/2avocado + mjölk ca 18.00 får hon middag igen ex karbonaderfärs, broccoli och linfröolja (ca 110gr) + vatten. Till senkväll får hon bara mjölk. Hon sover hela natten, från ca 20.00- 07.00. Hon är aldrig hungrig utan mest förnöjd och följer sin kurva perfekt. Det verkar bara som hon inte vill ha mjölken utan tycker bättre om avocado...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...