Gå til innhold

Noen som har fått klyster på Ullevål?

Anbefalte innlegg

Bare lurer på hvordan det funker der...leste på et innlegg her at de fleste sykehus har egne klysterrom der du ligger på en benk. Jeg er så teit at jeg gruer meg til sånne småting som f.eks. å få klyster og bæsje mens sambo ser på. Vet det er dumt og at jeg sikkert ikke kommer til å tenke på det da, men sånn er det bare....

Så jeg lurte på om noen av dere som har fått klyster på Ullevål (eller andre steder) kan skrive litt om hvordan dette skjedde. Var det jordmor som gjorde det? Bruker hun slange? Var det eget rom eller lå du i fødesengen? Hva med samboer - gikk han ut? Var det langt til doen? Hvor lang tid tok det før du måtte på do? osv...

Litt flaut å være så opphengt i noe så teit, så jeg velger å være anonym for en gangs skyld...

Fortsetter under...

Vet ikke om det var klyster eller klyx eller om det er noen forskjell på det i det hele tatt. Jeg ba om å få klyster i hvert fall, og fikk en liten flaske som skulle sprøytes opp i stumpen. JM sa hun kunne gjøre det hvis jeg ville, men jeg foretrakk at mannen min gjorde det. Så satte jeg meg på doen og ut kom det. Ikke noe fælt i det hele tatt. Dette var på Ullevål for ett år siden.

Jeg fødte på Ullevål sist, og fikk klyster, men fikk det bare på rommet..:-) Du får jo gå på do når du har fått det da, så samboeren din får ikke se på at du bæsjer, hehe:-)

Fikk en sprøyte som jordmor sprøytet opp, var veldig rar følelse, ikke vondt eller noe:-) Lå i fødesenga, fikk beskjed om å si ifra når jeg måtte på do og knipe igjen til jeg ikke greide mer, hehe:-) Sambo var rett ved siden av, men har jo bad på fødestuen så måtte bare gå 5 skritt til doen eller noe..:-) Tok ikke mange sekundene, kanskje toppen et halvt minutt! Ikke noe pes i det hele tatt:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...