Gå til innhold

Ny utdanning... trenger synspunkter og erfaringer.

Anbefalte innlegg

Jeg er utdannet omsorgsarbeider. Har mistelønn på 225.000 etter jeg tok fagbrevet.

Har nå gått lei av dårlig bemanning,dårlig lønn og det er umulig å få fast jobb!

Derfor har jeg undersøkt litt og funnet ut at jeg kunne tenkt meg å gå fengselsskolen!!! De tilbyr lønn under utdanning... 230.000!!!!! Og det er minstelønn på 310.000 etter endt utdanning.

Kan ta mye av praksisen her jeg bor, men må inn til Oslo for å ta teorien.

Er en liten 12 mils tur så da tenker jeg evt leie av hybel. Men jeg er usikker i forhold til jenta mi som kommer snart.

Dette er i såfall aktuelt etter endt permisjon, men da blir jeg ant mye borte mens jeg går skolen. Liker ikke tanken på det jeg.

Vi har lissom etablert oss her i byn med leilighet,familie og venner og vil helst ikke flytte. Men jeg vil ikke være så mye borte fra dattera mi heller. Litt dilemma dette.

Ble litt rotete dette,men er ikke så flink til å skrive jeg :)

Noen som er/har vert i samme situasjon?

Fortsetter under...

Vanskelig å gi råd basert på såpass lite info, men hvor mye er det snakk omå være borte? Ukependling et helt semester, eller bare en uke nå og da?

Etter at permisjonen er over og du skal begynne å jobbe igjen, og hun begynner i barnehage, vil du sikkert synes det er godt å gjøre noe annet. Men det er selvfølgelig avhengig av hvor mye og hvor lenge det er snakk om, og hva du tror fungerer for deg. Jeg har hatt en jobb hvor jeg har reist en del, og for meg fungerte det greit, og det ble en form for pusterom å bare kunne være meg, ikke alltid mamma. Men det er klart det er tungt i perioder med enten "mammadalt" eller total avvisning fordi det kun er pappa som teller.

Du må vel ikke bestemme deg nå? Jeg synes du skal la tanken modne litt, og se hvordan du føler deg når tiden nærmer seg. Det er uansett ikke dumt å søke, man kan alltids takke nei til en plass senere.

Lykke til!

Hei

jeg har ikke vært i samme situasjon som deg. Mannen min er fengselsbetjent og også aspirantveileder.

Han trives utrolig godt i sitt arbeide. Tenk godt gjennom hva du vil. Det er ihvertfall et yrke som stadig trenger nye arbeidskrefter. Bare husk at du kan bli sendt dit det er behov i pliktåret ditt. men dersom du har barn og mann, har du nok store muligheter for å få pliktåret ditt der du bor (dersom det er et fengsel der da)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...