Gå til innhold

Nå, jenter: Hvordan er kroppen deres nå etter fødselen er vel unnagjort? :-| Store forandringer eller samme som før?

Anbefalte innlegg

Jeg fødte for 4 mnd siden, og kilomessig er jeg tilbake der jeg var før jeg ble gravid.

Men....føler det er stor forskjell likevel. Den flate magen min kan fortsatt være flat, men da må jeg ta i alt jeg orker til en hver tid.

Jeg HATER de store puppene (det er det verste...)

Og har aldri noensinne hatt "love handles"... før nå...

Æsj og æsj... Noen som vet om det blir bedre og bedre også etter fire mnd????

Fortsetter under...

hehe, jeg også har fått "love handles"... litt irriterende egentlig, men måtte jeg velge mellom snuppa og disse håndtakene så vet jeg hva jeg ville valgt! Er ellers tilbake kg messig og magemessig (omtrent), men de gamle buksene mine ligger fremdeles i skapet (får igjen knappene altså, men jeg HATER trange liv i bukser!)

jeg fødte for nesten fire mnd siden

Huff den magen er ikke fin.. Men kilomessig er jeg ett par-tre kg mindre enn før jeg ble gravid, så det er jeg veldig fornøyd med.. Trenger enda å ta av meg masse.. Er ikke så tynn at det gjør noe;) Ellers (utenom magen) er det jo puppene som har blitt større da.. Føler de blir hengete nå når det blir slutt på amminga.. Bare litt nysgjerrig, hva er love handles?? Har aldri hørt det:)

6mnd siden jeg fødte.. og har gått ned 28 kilo(gikk opp 26)

har litt håndtak på siden, og magen har ikke trukket seg helt tilbake enda.. det eneste som plager meg er at puppene har gått ned 2 str fra før jeg ble gravid.. de henger bare der...:) bruker 29 i livet på lee.buksene mine.. kunne vært litt smalere....hehe. men man kommer nok dit en dag i livet..

Annonse

Fødte for ca 4 1/2 mnd siden. Jeg veier mindre enn før jeg ble gravid (egentlig alt for lite). Men magen er slappere enn før, og jeg har noen strekkmerker under navlen. Ellers ser jeg ut som jeg gjorde før graviditeten. Puppene er ikke så mye større enn før, men så var de ikke noe særlig å skryte av før jeg ble gravid heller..;)

*grøss*

Er 23kg over før-gravid-vekt, puppene er gigantiske, magen stor og slapp, og eg er omtrent dekka med strekkmerker frå halsen til anklane.

Bortsett frå det er alt såre vel ;o)

Hehe.. ser sistemann her (Ranveig R) er litt i samme båt som meg.. 11 uker siden fødsel, ca 8 kg over "før gravid vekt", men gikk opp ca 24 kg i svangerskapet, og var blitt ganske stor før jeg ble gravid pga skiveprolaps og to måneder i sengen. Så tilstanden nå er en kropp som er flere nummer for stor, mage som kjennes ut som en stor ballong halvfull med vann, og hele nedre del av magen, samt hofter og lår er dekket av de lekreste rosa-lilla strekkmerkene man kan drømme om.. Føler meg absolutt som guds gave til mannen, ja.

:-)

Huffda, tror jeg skjønner nå hvorfor alle maser "så heldig du har vært". Med ENGANG etter at lille jenta mi var ute, magen var borte altså :) Jordmora hadde aldri sett sånn før !!! Fikk ikke noe strekkmerker (flaks), så jeg var like tung når jeg kom hjem fra sykehuset som jeg var før jeg ble gravid. Så jeg ser ikke noe forandringer på kroppen min, bortsett fra puppa, de var store før men føler at det ikke er noe igjen,men men....Tror vi kan ikke klage vi for verdens søteste babyer, da er alt virkelig vert det :)

klem

Hmmm... Kvar skal eg begynne?

Har fått masse strekkmerker på magen, og mageskinnet er som ein dvask deig... Men ironisk nok fekk eg ikkje strekkmerker under navlen, så skinnet heng på kvar side som to dråpar.... styyygt! Elles har eg "love handels" så det held. Puppene er strekkmerkete og større, ein anelse slapp no når eg ikkje ammar så mykje lenger.

Har ti kg meir enn då eg vart gravid, men 20-25kg att til idealvekt (som eg jobbar med no!)...

Er noko størreja, og har "kyllingfilear" på ryggen (på kvar side av ryggrada veit du... under bh-stroppen)

Meeeeeeen........ eg jobbar med saken! Gler meg til den dagen eg kan ta på meg oldisbuksene att! Har tatt meg 10mnd før eg har fått mot nok til å gjera noko med kroppen, så no er det på tide, elles vert eg vel verande slik... NEI! DET vil eg ikkje!

12 uker siden jeg fødte.. å er nesten tilbake til normal vekt.. har 3kg igjen.. men må innrømme å si at kroppen har forandret seg en del.. akkurat som flere av dere andre har jeg fått love handles :/ HATER det.. magen er litt slappere.. trener 4 ganger i uken, men syns ikke det har hjulpe så mye enda..

håper de love handles forsvinner etterhvert.. ellers syns jeg puppene er blitt mindre enn før.. merkelig.. ikke at de var stort før heller.

skal jobbe med saken til vi reiser på ferie i november.. da må kiloene vekk:)

Annonse

Det er 9 uker siden jeg fødte og dette med kroppen har gått over all forventning synes jeg.. Magen er fortsatt litt myk, men ikke stor lenger. Nesten flat (les:nesten...) Litt strekkmerker under navelen, men ikke mer enn jeg kan leve med.

Og vekta er jeg storfornøyd med! Veier pokker meg 8 kg mindre enn jeg gjorde FØR jeg ble gravid.. =)

Jepp jeg er stolt... :P

Er 8 mnd siden jeg født.. Er lettere enn før jeg ble gravid, noe jeg IKKE er glad for, var tynn nok i utgangspunktet.. full i strekkmerker, slafsemage, hengepupper... hehe, ja.. :P

har ikke gjort så mye heller for å få finere mage da.. den er jo flat, men litt vel elastisk :P hehe

er 5 uker siden jeg fødte..og jeg har vel en 3-4 kg igjen til det jeg veide før jeg ble gravid...men har lyst å gå ned tilsammen rundt 8 kg....hadde litt ekstra før.... men er veldig fornøyd med at jeg ikke har fått så store forandringer.. puppene er litt større...og magen er litt større....men syns den trakk seg veldig fort inn igjen... må nok trene litt magemuskler...men er ikke så flink å trene..hehe...så får se hvordan det går nå om en ukes tid når jeg kan begynne å trene..

ellers må jeg si at jeg er utrolig fornøyd med at jeg ikke fikk noen strekkmerker...det eneste jeg fikk var en sånn strek fra puppene og ned...den er ikke gått vekk enda....

Selvsagt er den ikke som den var før jeg fikk unger.

Men når jeg føler det som verst, så ser jeg på babyen, og da VET jeg at det var verd litt ekstra kilo, større puppelurer, vond rygg,våkennetter,en og annen brystbetennelse og "flatt" hår.

For ikke å snakke om de mørke ringene under øynene.

Men det går bort. Sakte men sikkert har jeg etter hvert barn mistet vekt, fått mere søvn, - ja, i det hele tatt fått tilbake kroppen min.

Men inntil den dagen kommer, så nøyer jeg meg med litt psykisk terapi for meg selv: Se på barna, og ta et dyyyyypt åndedrag innover, pust sakte ut, og si til deg selv : KROPPEN SPILLER INGEN ROLLE NÅR JEG HAR FÅTT VERDENS NYDELIGSTE BABY!

Prisen kan være høy, men det er faktisk verdt det.

..............sier jeg til meg selv. OFTE!

=)

og jeg fikk han for nesten 8 mnd siden.

Alt som før,utenom puppene...de var så store i begunnelsen at det strakk fra ryggen,kunne ikke ligge på siden for de var i veien! Mens nå er de helt pudding......Men så har jeg fått verdens nyyyyydligste datter og kan mate henne:) en push-up bh ordner resten:) hi hi hi

Vekta er -2kg:)

Magen er som før....puppere....borte!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Håret tynt,livløst og helt forferdelig....

Men det kommer vel tilbake.....

Men er oki fornøyd med resten egentlig....

Snuppa er 11mnd

de første 9 åra av 20 åra var hardere på kroppen enn det 10ende da jeg var gravid.

det var alderen som mest førte med seg, cellulitter, strekkmerker og hengepupper

etter graviditeten var det ikke store forandringer. men jeg fikk ikke mer strekkmerker enn jeg hadde. et par på hver pupp og noen på hofta.

jeg hadde lenge en valk som hang over arret, trodde ikke den skulle forsvinne, det er egentlig en veldig ugunstig plassering på disse keisersnittene, men det har gått seg til nå :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...