Gå til innhold

Andre som sover på ryggen?

Anbefalte innlegg

Hører så mye om dette vena cava syndromet....og at man helst ikke skal sove på ryggen så sent i svangerskapet (er i uke 37). Men i løpet av natten får jeg så vondt i bekken og hofter at jeg ikke har noe valg, så jeg sover mesteparten av natten på ryggen. Kjenner ikke noe av svimmelhet eller noe, men føler likvel at jeg gjør noe "galt" når jeg ligger på ryggen - siden alle sier at man ikke skal gjøre det. Kan det stoppe tilførselen av ting til babyen....eller er det helst med tanke på en selv en ikke skal gjøre det?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5308311-andre-som-sover-p%C3%A5-ryggen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så lenge du ikke blir uvel kan du fint sove på ryggen!

Jeg er 37+2 og sover ofte perioder av natta på ryggen - merkelig nok går det helt fint, mens hvis jeg ligger på ryggen på dagtid blir jeg skikkelig uvel&svimmel. Kanskje fordi man trenger mer&bedre blodgjennomstrømming i våken tilstand - hjertet pumper jo raskere da.

Hei.

Jeg er oxo en ryggsover,men føler litt ubehag ved å ligge helt på rygg. JM ga meg et lite tips,legg litt av en pute uner rumpa og litt opp over ryggen,skal ikke mer støtte til så forsvinner ubehaget og da faren for dette trykket.

Lykke til

Jeg sover i perioder på ryggen og gjorde det i sist svangerskap også. Jeg hadde diiger mage og besvimte ikke (baby lå langt oppe og festet seg aldri før fødsel sist). Men da de la meg på rygg under pressriene, besvimte jeg flere ganger!! Det gjør jeg ikke opp igjen.

Kjenner du ikke noe, er det sikkert i orden. Noen gir det tipset å legge en sammenrullet håndduk under baken slik at en ikke ligger "helt over". Jeg bruker å bøye opp en fot eller noe jeg da.

Annonse

har aldri hørt at du ikke skal sove på ryggen. men jeg klarer ikke det. av og til våkner jeg på ryggen da!! det er jo blodet som skal tilbake til hjertet ditt som blir tregere. og du vil nok snu deg hvis du blir uvel. jeg blir skikkeli svimmel hvis jeg ligger på rygg.

Jeg ruller over på ryggen i løpet av natten, men da vekker mannen min meg fordi jeg snorker så fælt.

Jeg har ikke merket noe til noe svimmelhet når jeg ligger på ryggen, som jeg ofte gjør når jeg ligger på sofaen om kvelden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...