Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært skrevet en del om klyster på dissse sidene, man blir anbefalt å ta det før man føder etc

Men jeg er så uvitende at jeg faktisk ikke vet hvordan dette fungerer. Dvs, jeg vet det er noe man tar for å få tømt blære og tarm, men kan noen forklare meg i detalj hva det er, hvordan man tar det, og hvordan det fungerer? Syns det høres nifst og ekkelt ut....

På forhånd takk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klyster tas for å tømme tarmen, veldig grei for å slippe å tenke på å måtte på do under fødselen. Fungerer ved at en pose med et avføringsmiddel blandet med vann sprøytes inn i tarmen. Du får en slange inn i endetarmen, og dette virker i løpet av veldig kort tid, ett minutt, kanskje. og så må du VELDIG på toalettet! Er litt ekkelt, ja, og kan være vondt når tarmene vrenger seg.

Skrevet

Klyster er 1-1,5 ltr lunkent grønnsåpevann e.l. som blir ført inn i tarmen din vha. en tynn slange som settes inn i endetarmen. Det løser opp og skyller tarmen din ren for avføring. Etter all væsken har blitt ført inn, setter du deg på toalettet og klemmer det ut. Klyster kan visstnok sette i gang fødselen, samt at du slipper å tenke på å bæsje på deg under fødselen. De fleste sykehus har egne klysterrom, hvor deter en benk som du ligger på når du får det, og et toalett i umiddelbar nærhet.

Skrevet

Det er en "kjempestor" plastsprøyte med en lang tynn tupp som føres rett innenfor endetarmsåpningen... Så sprøyter de væsken opp i tarmen og så venter man til man må skikkelig på do, de ber gjerne om at du prøver å holde igjen så lenge som mulig:-) Og så går man på do og - plopp:-) Det er ikke ekkelt i det hele tatt, bare litt rart, hehe:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...