Gå til innhold

piercinger


Iselin79 og 2 nydelige

Anbefalte innlegg

Jeg hadde da jeg fant ut at jeg var gravid piercinger i begge brytvortene, men tok de ut med en gang jeg fant dset ut da..:)

Nå har de nesten grodd, men lurte på om man helt fint kan amme, selv om man har hatt piercing der?

 

 

Hilsen megselv denne gang.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hmmm dette lurer jeg også på.. har i den ene brystvorta.. må jeg ta den ut eller?? er det mulig å bare ta den ut, når jeg ammer..??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm da er vi tre som lurer. hehe

Har i den ene brystvorta, vil ikke ta den ut, men må jeg så må jeg jo. alt for det lille nurket ;o) har i navlen også. den må vell ut??????

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som svarer på dette her jo...argh...:)

Jeg tok iallefall ut mine... Hvis ikke tror jeg man må ta de ut, iallefall når man skal amme... :)

Den i navelen din vokser kanskje ut av seg selv når magen kommer...jeg vet ikke altså....:) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke helt sikkert! Men ei venninne av meg jobber som tatovør. Da jeg tok piercinger i navlene frarådet hun meg å ta det i evnt brystevortene pga hun hadde hørt at det kunne bli problemer med amming. hun driver ikke med piercing, bare tatoveringer, så hun var ikke helt sikker da jeg sms henne nå. Men det hun hadde hørt var at det kunne ødelegge melkeganger og evnt lage tilstopninger og betennelser mer enn for de som ikke har hatt piercinger der. Hun mente at om en hadde det nå når en gravid ville hun tatt de ut, om en var usikker. Det ville sikkert ikke lage noe komplikasjoner, men bedre føre var mente hun.

 

Lykke til!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja har hørt jeg også at det kan ødelegge litt i brystvorta, men tror ikke det er FARLIG. Den i navlen har jeg hørt at bør tas ut når magen begynner å bli litt stor, for hvis den okser ut av navlen vil det bli et stygt å stort arr for resten av livet. Men kan jo stikke gjennom den hver kveld så lenge det går iallfall. Da er det jo bare til å ta den i igjen når nurket er ute ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk...:) Syntes det var bra nok svar jeg iallefall....:)

Hørte og at det kunne ødelegge noen melkekanaler i brystvorta, men at det fortsatt var mange igjen, sånn at det ikke skulle bli noe problem.

Tok de iallefall ut med en gang jeg fikk vite at jeg var gravid, sånn at de skulle få gro...

Har hatt dem i mange år jeg, så det var litt digg å ha dem ut egentlig... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mm... det er nok mulig. Jeg tok ut piercingene mine for fire fem år siden :-) tok dem da jeg var 18, og ut igjen da jeg var 21. Følte den epoken var over ganske fort.. :-)

 

Har ikke savnet dem heller faktisk.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ja tok mine da jeg var 16. Er jo bare 19 jeg nå da, ganske ung, ja jeg vet...

 

Kommer nok ikke til å savne mine jeg heller. Tar dem nok ut nå ja. Er vell det beste ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... er vel ikke å ungt det vel?

Som jeg alltd har sagt, jeg er i en akkurat passe alder til å være meg.. :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

æ tok piercing i det ene brystet for 1 år siden.. 25 år.... har hadd lyst siden jeg var 15, men skulle vente til jeg følte meg moden, og voksen.. for ville ikke at det skulle taes, bare fordi æ syntes det va kult liksom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan svare på dette!!!

Jeg har 2 barn og begge ganger har jeg hatt piercinger i brystene under svangerskap, da de ble født tok jeg ut smykkene under amming. Ingen skader er skjedd, men jordmødrene var ikke overlykkelige på sykehuset :)

 

Jeg må si at legen min ble litt paff da jeg skulle på kontroll og da han fant ut det ikke bare var piercing i brystene jeg hadde...hihi, måtte le litt av ham!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nei det skjer ikke noe, det kan begynne å stramme litt rundt smykket når brystene dine begynner å produsere melk fordi niplene vokser men da kan du bare bytte til noe lenger så er som vanlig igjen :)

Niplene er også grodd godt når babyen blir født siden du hadde dette før du ble gravid så dette er ikke skadelig for din baby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde piercing i ve brystvorte som jeg tok ut 3-4 år før jeg ble gravid. Da jeg amma piplet det melk ut i hullene etter ringen. Ganske vittig, men ikke noe ubehag. Jeg tok ut navlepiercingen min en uke etter at jeg fant ut at jeg var gravid. Arret strakk seg en del mens magen vokste.

 

Nå er jeg gravid for andre gang. Skal nok ta litt piercinger igjen senere i livet, men venter til jeg er ferdig m å få de barna jeg skal ha...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tar jeg ut den i navlen, men ikke i puppen ;o) hihi yes da slipper jeg det....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle dere fruer med piercing i puppene ;) Har selv i begge to, og da jeg tok de sa han som stakk meg at jeg måtte ta de ut når jeg ble gravid.. Men jeg hadde tenkt til å ringe et studio og høre hva som lønner seg. vil vente lengst mulig før jeg tar de ut. ;) Skriver når jeg vet noe mere. Klem Trampe82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har piercing i navlen og hadde det med førstemann også. Ble nødt til å ta den ut for når magen vokser så strekker huden seg og blir kjempetynn, helt umulig å ha i piercingen. Arret blir ganske rødt og stygt i siste trimester, men det forsvinner når magen går inn igjen etter fødselen :-) Venter et par måneder til, så tar jeg den ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også piercing i navlen. Når jeg var gravid, pleide jeg med jevne mellomrom ta ut piercingen, og sjekke hvor "trang" den var å få i igjen. Når den ble trang tok jeg den ut. Men etterpå, når magen ble borte, var det jo bare å sette den inn igjen, så navlepiercing er jo i alle fall ikke noe problem. (Bortsett fra at det er lettere å få strekkmerke akkurat der...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...