Gå til innhold

Argh! Det er kjedelig å være sykemeldt! =(

Anbefalte innlegg

Er jo stort sett ganske smertefri også, når jeg er hjemme og tar det med ro, men veit jo at smertene kommer med en gang jeg begynner å jobbe...men savner jobben jeg =( Åsså er det jo denne dårlige samvittigheten som sniker frem så fort en ikke har vondter! Blæh! Er det flere som meg, som er i ganske god form når de ikke jobber, eller har dere stort sett vondt hele tida?

Fortsetter under...

Hehe, fant ut i dag at grunnen til at jeg ikke har vondt er jo fordi jeg sitter på ræva =P Var på en litt lengre bytur i dag enn jeg hadde tenkt, og det gjør utslag nå =( Men jeg klarer å gå uten krykker altså.

Da gjør du nok absolutt lurt i å sitte på ræva da !!

Misforstå meg rett, det er lurt å være i bevegelse, mest mulig faktisk...UTEN at du blir værre. Har du gjort noe som du i etterkant blir værre av, har du gjort for mye. IKKE gjør det! Det kan straffe seg .

Fikk selv bl. etter 6-7 uker og ble bare værre og værre.Krykker i flere mndr. og rullestol den siste mnd. Nå 4 mndr etter fødsel kan jeg ikke gjøre særlig mye. Kan gå endel hvis jeg holder tempoet nede og får småpauser. Sliter med å trille i bakker (værst nedover) og er dritt lei av å ta det rolig.....noe jeg sansynligvis må gjøre i flere mndr enda.Får veldig vondt hvis jeg ikke hele tiden tar hensyn til meg selv, noe som ikke er så lett med to unger...

Vil bare at alle andre skal gjøre det de kan for å unngå å oppleve det jeg gjør/har gjort. Unner ingen det.

Ta vare på dere selv:-)

Huff,ja det e ikkje serlig koselig å treffe folk fra jobb og egentlig gå ganske normalt. Æ jobbe sjøl som Hjelpepleier i Hjemmetjenesten og e fult sykemeldt. Føle litt stygge blikk innimellom, men de som sjøl har hatt bl veit jo ka det e snakk om. Men fy korr kjedelig det e å måtte ta alt med god ro og ikkje gjøre alt med en gang.

Jeg skjønner helt hvordan du har det ja. Føler meg i topp form og savner jobben allerede, sluttet nå nettopp på fredag jo! Men vet at det er lenge til jobbings for fullt igjen og det er en rar tanke som gir meg litt panikk innimellom... Dett var dett liksom...

Etter en full dag på jobb så kan jeg ikke gå...Som i klarer ikke å bruke hele venstre foten. Men om jeg ikke er på jobb så går jo alt glimrende. Så joda, det er vanskelig å ta hensyn til seg selv og ikke bøye meg så mye,løfte, etc. Håper jeg blir vandt til det... Og ikke minst blir vandt til ikke å gå på jobb. gulp.

Annonse

Skjønner så godt hva du mener!

Jeg har gått hjemme i nesten 4 uker nå, og har ikke blitt noe bedre. Håper å få henvisning til fysio når jeg skal hente ny sykemelding hos legen i morgen.

De dagene jeg klarer å ta det med ro (og dette er vanskelig - er ikke vant til å ligge på sofaen...) er jeg i "fin" form. Da kan jeg gå tilnærmet normalt og klarer å kle på meg osv uten å kjenne noe særlig til bekkenet. Rekker å få dårlig samvittighet ovenfor jobben også (barnehage). Så gjør jeg litt husarbeid eller drar til byen og går en runde i butikkene eller noe - og på kvelden og påfølgende natt og dag får jeg en kraftig påminnelse om hvorfor jeg er sykemeldt... Da sover jeg nesten ikke om natta fordi jeg våkner av hver bevegelse, og vagger haltende avgårde i sneglefart når jeg må gå noensteds. I tillegg til at halebeinet verker konstant enten jeg sitter, står, går eller ligger, så jeg ikke helt vet hvor jeg skal gjøre av meg. Da forsvinner den dårlige samvittigheten for noen dager - til jeg får en god dag igjen. Bør nok bare slå meg til ro med at jeg ikke har noe i barnehagen å gjøre nå, men det er vanskelig.

Jeg har stort sett så vondt at jeg ikke orker å gjøre noen ting. makter ikke se på TV en gang. Vil gjerne sy litt, men orker ikke å sitte.

Jeg lager middag og leverer/henter storebror i barnehagen. Det er det eneste jeg gjør om dagen. SKulle gjerne ha hatt mindre vondt og kunnet gjort noe.

Jeg går på BIM-treff hver 14. dag, men da vet jeg at et smertehelvete venter påfølgende natt og dag. Men jeg synes det er så koselig og givende at det er verd det. Trenger å møte andre enn mannen og storebror ellers blir jeg sprø.

Skal ta en liten tur til byen for å se på noe barnetøy nå. Da blir det bekkenbelte og krykker. Skal parkere utenfor butikken, så jeg trenger ikke å gå så veldig langt. Bør ikke gjøre det, men de har så mye fint der, og nå er det salg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...