Gå til innhold

Har lav B12 - prosent jeg...

Anbefalte innlegg

... var hos legen for å ta en generell helsesjekk for et par uker siden og i går fikk jeg brev om at jeg må øke B12-prosenten i kroppen, og fikk resept på tabletter som jeg skal ta i tre måneder, så ny sjekk for å sjekke om det bedrer seg.

Leste også at B12 er nødvendig for å klare opptak av folat... så nå må jeg uansett vente iallefall tre måneder før vi kan starte prøvinga, men det hadde det vel blitt uansett, samboeren min synes baby er for tidlig...

Tok også allergitest, og den slo ut på katt, og det har vi.. me ikke søren om vi skal kvitte oss med den! har hatt katt hele livet, og lever da fortsatt i beste velgående!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5307234-har-lav-b12-prosent-jeg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg tar B12, folat og jern. B12èn må jeg ta resten av mitt liv. Skikkelig kjipt. Tar ikke tab, men får sprøyte i stedet. Så du er heldig. =)

Var så og si tom for B12. (derfor må jeg ta sprøyte, men det er hver 3 mnd da.)

Tar også jern og folat siden dette var også lavt hos meg. Heldigvis har alt sammen tatt seg opp igjen.=)

Er så frisk og rask igjen, ikke trøtt og sliten.

Heisann du! Jeg har hatt B12 mangel i 5 år nå! Fikk sprøyter i starten, men er gått over på tabeletter nå. Tar noen som heter trioBe.Må ta dem resten av livet. En trenger ikke ta folat utenom, snakket med legen om det i sist uke.De tabelettene inneholder ganske mye folat. Jeg ble gravid på første forsøk, men mistet dessverre....tror ikke du trenger vente i 3 mnd med å prøve å bli gravid...legen min sa hvertfall ikke det...men litt usikker...

Hei har "hadde" også lav b12 % men oså folinsyre så går på triobe og folat tilskudd.E vil annbefale de å vente siden forlite b12 kan gi misdannelse.Med me var den ikkje høyt nok etter 1 mnd men etter 3 mnd var den fin ."alle" som har lav nok b12%må gå på dem resten av livet pga vi klarer ikkje å få nok gjennom kosten.=)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...