Gå til innhold

Tørr om natten nå? (litt ekkelt....)

Anbefalte innlegg

Jenta vår har vært utrolig flink med bleieslutt på dagtid. Det har gått så utrolig mye mer smertefritt enn jeg noen gang hadde forestillt meg! Og så deilig for henne å slippe bleiene! Hun føler seg som en ordentlig stor jente nå, og jeg merker forskjell på hele jentas adferd. Positive endringer. Men hun er helt tørr i bleia om morningen. Vært det i flere dager, om ikke uker. Tenkte ikke på det før tidligere i uka. Tror dere hun er klar for å kutte ut bleia om natten?

En annen ting også... Det er ofte "bæsjerester" i trusa. Hun går på do og gjør både stort og smått, men det hender det kommer en liten "ert" litt etterpå. Tar ikke på bleie av den grunn, men skifter truse. Tror det ville vært nederlag for jenta å måtte ha på truse igjen nå. Men er det vanlig at det er litt "ettersleng" når man slutter med bleie?

Fortsetter under...

Så flink jenta di er da :o) Dersom hun har langt flere tørre nattbleie enn våte, så er hun så definitivt klar for å slutte også med bleie om natten. Om du er i tvil, så gjør en avtale med henne da vel, si at hun skal få lov til å forsøke å sove uten bleie i 14 dager, men at dersom hun ofte tisser på seg, ja så må hun ha nattbleie en stund til. Går det bra er hun å regne som tørr om natten.

Når det gjelder bæsjerester i trusa, så kan det tyde på at hun kanskje ikke gjør seg helt ferdig når hun først er på do? Altså at hun har det litt for travelt og ikke venter lenge nok til å være sikker på at alt som skal ut er kommet ut. Eller det kan være at hun ikke tørker seg godt nok dersom hun gjør dette selv og ikke får hjelp av dere. Du skriver jo ingenting om hvor gammel hun er. Kan hende det vil føles som et nederlag for henne å få på seg bleie igjen, men dersom det er hva som skal til for å få henne til å slutte å bæsje i trusa (om det er problemet og ikke tørkingen), ja så kanskje et par dager med bleie er det som skal til for å få slutt på problemet.

Hei!

Takk for svar!

Jenta ble tre år i februar. Hun har egentlig vært klar for å slutte med bleie ganske lenge, men jeg har holdt litt igjen pga. vinter og masse klær. Hjemme har hun gått uten bleie omtrent siden jul. (Og hatt noen uhell... Hehehe...) Men det var ikke så greit å ikke være helt sikker på om hun hadde bleie eller ikke.

Hun får hjelp til å tørke seg. Så det er nok det at hun ikke har tid til å sitte til hun er helt ferdig. Og så glemmer hun seg litt. Ja, ja... Ikke noe krise det da. Har i grunn ikke lyst til å ta på bleia igjen. Tror hun kan bli litt forvirret av det! Vi får se det an!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...