Gå til innhold

Parodel...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Er det nokon som har erdaring med parodel? Eg begynte med ein halv tabelett i går kveld. I dag er det eine beystet heilt ømt og vondt. Er dette normalt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har brukt parlodel 3 ganger, men aldri opplevd noe slikt. Kan det være at du har fått en brystbetennelse?

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg HAR brystbetennelse, for ørtende gang, og har blitt anbefalt å slutte med amming nå. Må pumpe til jeg er ferdig med betennelsen, men skal da begynne på parodel.

Lurer litt på hvordan dette fungerte? Trenger jeg å pumpe noe etter jeg har begynt på de, eller bare "går det seg til" uten å tenke mer på det. Blir det veldig spreng? Når merker du at det ikke er mer melk osv...

Blir veldig glad for svar :-)

Skrevet

Jeg måtte slutte pga ørten BB. Gikk på pencilin i 2 mnd i strekk.... Startet med Parlodel for hadde melk for tvillinger.... Man skal IKKE pumpe når man går på disse. Da ØKER man jo produksjonen. MEN man må håndmelke for å ta bort sprengen for å unngå BB/Nye BB. Det gikk to dager så hadde jeg SUPER spreng. Etter 4-5 dager hadde jeg nesten ikke NOE melk igjen. Man må selvsagt IKKE amme når man tar disse tablettene OG det er superlett å bli gravid når man har tatt dem, så pass på!

Skrevet

Hei :-)

Takk for svar. Jeg har ikke begynt på pillene enda, pga BB. Men kan jeg ikke pumpe to min i steden for å håndmelke for å få ut spreng, tror du? Trenger jo ikke pumpe skikkelig, det skjønner jeg jo gir kroppen litt motstridende signaler.... :-)

Skrevet

...så lenge det kun er sprengen går det sikkert bra.... MEN husk at det er mer skånsomt i en slik situasjon med håndmelking. Pumpem stimulerer mer på 2 min enn håndmelking.

Skrevet

Du skjønner, jeg har fått senebet etter å ha stått i dusjen og håndmelket nesten kontinuerlig de siste dagene for å få løst opp BB-knuter... derfor jeg tenkte kanskje jeg kunne ta ett eller to min m pumpe :-)

Takker for svaret likevel :-)

Skrevet

....jeg ville ikke anbefale pumpe....

h¨ÅPER D GIKK BRA M DEG!!!

Skrevet

Har ikke fått begynt ennå. Fastlegen min (fikk parlodel av legevaktlege) ville jeg skulle vente til BB var helt over. Så jeg har redusert melka litt ved å pumpe senere og senere. Dermed regner jeg med jeg ikke pumper når jeg begynner på parlodel mandag. Evt bare håndmelke ut det verste trykket...

Men takk for omtanken :-) Skal gi referat etterpå jeg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...