Anonym bruker Skrevet 9. juni 2006 #1 Skrevet 9. juni 2006 Hei. Er det nokon som har erdaring med parodel? Eg begynte med ein halv tabelett i går kveld. I dag er det eine beystet heilt ømt og vondt. Er dette normalt?
Olivia38 Skrevet 10. juni 2006 #2 Skrevet 10. juni 2006 Har brukt parlodel 3 ganger, men aldri opplevd noe slikt. Kan det være at du har fått en brystbetennelse?
*Lykkelita*2barnsmor Skrevet 24. juni 2006 #3 Skrevet 24. juni 2006 Jeg HAR brystbetennelse, for ørtende gang, og har blitt anbefalt å slutte med amming nå. Må pumpe til jeg er ferdig med betennelsen, men skal da begynne på parodel. Lurer litt på hvordan dette fungerte? Trenger jeg å pumpe noe etter jeg har begynt på de, eller bare "går det seg til" uten å tenke mer på det. Blir det veldig spreng? Når merker du at det ikke er mer melk osv... Blir veldig glad for svar :-)
Crazywoman Skrevet 25. juni 2006 #4 Skrevet 25. juni 2006 Jeg måtte slutte pga ørten BB. Gikk på pencilin i 2 mnd i strekk.... Startet med Parlodel for hadde melk for tvillinger.... Man skal IKKE pumpe når man går på disse. Da ØKER man jo produksjonen. MEN man må håndmelke for å ta bort sprengen for å unngå BB/Nye BB. Det gikk to dager så hadde jeg SUPER spreng. Etter 4-5 dager hadde jeg nesten ikke NOE melk igjen. Man må selvsagt IKKE amme når man tar disse tablettene OG det er superlett å bli gravid når man har tatt dem, så pass på!
*Lykkelita*2barnsmor Skrevet 26. juni 2006 #5 Skrevet 26. juni 2006 Hei :-) Takk for svar. Jeg har ikke begynt på pillene enda, pga BB. Men kan jeg ikke pumpe to min i steden for å håndmelke for å få ut spreng, tror du? Trenger jo ikke pumpe skikkelig, det skjønner jeg jo gir kroppen litt motstridende signaler.... :-)
Crazywoman Skrevet 26. juni 2006 #6 Skrevet 26. juni 2006 ...så lenge det kun er sprengen går det sikkert bra.... MEN husk at det er mer skånsomt i en slik situasjon med håndmelking. Pumpem stimulerer mer på 2 min enn håndmelking.
*Lykkelita*2barnsmor Skrevet 26. juni 2006 #7 Skrevet 26. juni 2006 Du skjønner, jeg har fått senebet etter å ha stått i dusjen og håndmelket nesten kontinuerlig de siste dagene for å få løst opp BB-knuter... derfor jeg tenkte kanskje jeg kunne ta ett eller to min m pumpe :-) Takker for svaret likevel :-)
Crazywoman Skrevet 30. juni 2006 #8 Skrevet 30. juni 2006 ....jeg ville ikke anbefale pumpe.... h¨ÅPER D GIKK BRA M DEG!!!
*Lykkelita*2barnsmor Skrevet 30. juni 2006 #9 Skrevet 30. juni 2006 Har ikke fått begynt ennå. Fastlegen min (fikk parlodel av legevaktlege) ville jeg skulle vente til BB var helt over. Så jeg har redusert melka litt ved å pumpe senere og senere. Dermed regner jeg med jeg ikke pumper når jeg begynner på parlodel mandag. Evt bare håndmelke ut det verste trykket... Men takk for omtanken :-) Skal gi referat etterpå jeg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå