Gå til innhold

Hvordan reagerte deres små på MMR-vaksinen?

Anbefalte innlegg

Vi skal egentlig ha MMR-vaksinen den 29 juni,men vi flytter den 28,og var å hørte om vi evt.kunne få den tidligere den uken,men siden lillegutt er litt prematur ville de helst at den skulle gis så nært 15mnd som mulig,men hun skulle få helsesøster til å ringe meg (har enda ikke hørt noe fra henne :( ) så en mulighet er jo å få tatt MMR-vaksinen der vi flytter,men vil gjerne ta den her,kjenner dem,og de kjenner til lillegutt og hans historie,men er det ikke mulig å kunne ta den den 4dager før den egentlig skal tas,så får vi tatt den her,og får veid og gjort alt ferdig her og sagt hadet til dem,for de er så utolig snille her på HS,og har bestandig vært der for oss med tanke på lillegutt og alt han har vært igjennom,også stoler jeg på dem.

Men vet ikke om vi skal ta den her,eller vente til uke etter at vi har flyttet..så hvordan reagerte deres på MMR-vaksinen,og hvordan kan de reagere? så vet jeg kanskje litt om hva vi kan forvente oss,så kan vi jo finne ut hva som er best,ta den her eller vente..

Fortsetter under...

Hei Susan!

1) Det gaar meslinger i Tyskland for tiden, sommeren kommer og saa gjoer ogsaa smitten med de ferierende. Det er like godt aa faa det gjort ;)

2) 5% av barna faar en godt merkbar reaksjon en-to uker etter vaksinen, ikke dagen etter som alle de andre vaksinene. Feber og litt utslett.

Ha en fin flyttetur!

Sønnen min ble dårlig ca en uke etter vaksinen. Begynte med feber, fikk etter hvert utslett som minnet om røde hunder. Varte i noen dager og var ganske slitsomt. Husk at det er svært få som får reaksjoner på denne vaksinen. 5 % er jo ikke så mange.

Junior har nettopp tatt MMR-vaksinen så jeg vet ikke om han reagerer ennå. Helsesøster til oss sa at det var ca. 20 % som reagerte på vaksinen. Reaksjonen kommer 8-12 dager etter at vaksinen er tatt og det er feber og utslett som varer et par dager, sa hun.

Sønnen min ble kjempedårlig av mmr-vaksinen (altså en av de 5%). Han hadde feber opp i over 40grader, gikk ikke ned med paracet, ville ikke spise, drikke, var helt utslått, fikk noen veldig få utslett. Varte i 2 dager. Forferdelig opplevelse, men forhåpentligvis bedre enn dersom han hadde fått sykdommene den beskytter mot.

Annonse

Tusen takk for svar dere=)

Skal innom helsestasjonen på mandagen,så skal jeg høre med dem om vi kan få den samme uka som vo drar,er snakk og 3 dagers forskjell,og skulle tro det gikk bra=)

Håper ikke han blir dårlig,for han er "syk" ifra før,har reflux,og bare det er et slit med oppkast og i det hele tatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...