Gå til innhold

SOVER hun for mye?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er 3,5 mnd og sover fra 19.00-07.00 uten å våkne,deretter fra 08.00-10.00 så fra 11.00-12.30 og en dupp fra 16.30-17.00.

Er ikke det veldig mye soving?litt bekymra jeg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hun sover ca 17 timer i døgnet da? er vel litt over gjennomsnittet, men absolutt ikke uvanlig nei.. Mi er 6 mnd og sover ca 15 timer i døgnet hun også:)

Skrevet

Sikkert akkurat passe for henne det :)

Tror ikke jeg ville vært bekymra, hvis hun virker opplagt og med på notene når hun er våken. Men hvis hun er slapp når hun er våken også, er det en annen sak...

Jenta mi på 4 måneder sover ca. 15 timer i døgnet. Sjelden mindre, ofte mer. Og jenta di sover i ca. 16 timer. Så ganske like egentlig.

Det er når de sover, de vokser :-D

Skrevet

Jeg tror ungene deres sover for mye.

Ikke bra det der!

Skrevet

Blir for mye søvn, de kommer ikke til å lære som andr babyer som sover normalt.

Skrevet

selvfølgelig gjør de det !! Hehe.. mener du det seriøst? For det første så ha alle mennesker forskjellig søvnbehov, og må få sove når de er trøtte. I boken "sove hele natten" står det at barn på seks mnd har behov for 14-15 timer søvn i døgnet (om jeg husker rett). og om man trenger 16 timer søvn når man er tre mnd, og sover mellom |6 og 17 timer, så tror jeg de utvikler seg helt normalt fordi! Hvorfor skriver du slikt tull når du vet at HI var bekymra. Om hun er våken og blid og aktiv mellom soveøktene så er det ingenting å bekymre seg for! Jeg bryr meg ingenting om du mener det, for jeg vet at du tar feil, men syns det er dårlig gjort ovenfor HI.

Skrevet

*ler* ingen som vil krangle med deg, anonym? Eller har du ikke funnet veien til Kranglesiden?

Ikke lærer som andre barn? Pga at pia mi er prematur, er vi hos fysioterapeut en gang i måneden, og jeg får myyyye skryt fordi hun utvikler seg så fint. På noen områder er hun lengre kommet enn sine 4 måneder vi forventer at hun skal ligge på. Er 6 måneder siden hun er født.

Så vær så snill, ikke skrem vettet av folk som er litt bekymret i utgangspunktet. Babyer trenger sin søvn, og de trenger sin våken tid til å utvikle seg.

Skjønner egentlig ikke hvorfor jeg må forsvare meg en gang. Men du oppnådde kanskje det du ville? Jeg bet på.

Men HI - ta det med ro - så lenge jenta di er kvikk når hun er våken, er det ingen problem :)

Skrevet

Lillesnupp her sover ihvertfall 16 timer om ikke 17 timer i døgnet. Passer på at hun ligger mye på magen når hun er våken, og de andre i barselgruppa kommenterer at hun er sterkere enn de andre babyene(strake armer hele tiden når hun ligger) og hun snur seg og beveger seg mer enn de. Så de lærer nok det de skal fordi om de sover mye også:-) Passer bare mer på å legge henne som sagt på magen i våken tilstand.

Snuppa her på 20 mnd sov om mulig enda mer, og sover fortsatt 14 og noen ganger 15 timer i døgnet. Hun var på vei opp trappa da hun var 6 mnd, og gikk da hun var 10 mnd. Så hun har da lært seg det hun skal hun også:-)

Tror heller de som sover mye, vokser seg sterke og flotte jeg da:-)

Så hadde tatt det helt med ro på det....

Skrevet

Heeelt normalt! Nurket her på snart 3,5 mnd sover jevnt over 16 timer i døgnet *s*

Vi bør vel heller nyte det så lenge det varer og ikke bekymre oss ;o)

Skrevet

det tror jeg nok du bare skal nyte.....jeg har ei som aldri har sovet mer enn 13 timer...og 12 av de er på natta:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...